ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی
سرخط خبرها

مشکلات شهرک صنعتی توس روی میز شورای گفتگو

  • کد خبر: ۱۶۱۷۱۵
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
مشکلات شهرک صنعتی توس روی میز شورای گفتگو
در جلسه روز گذشته دبیرخانه شورای گفتگو، مشکلات ریز و درشت شهرک صنعتی مشهد بررسی شد.

شهرک صنعتی توس؛ برخی این شهرک را پیشران توسعه در حوزه سرمایه‌گذاری مشهد و خراسان رضوی می‌دانند. شهرکی که هزارو ۲۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است و زمینه ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰ هزار نفر را دارد. اما این روز‌ها شهرک صنعتی توس مشهد هم از تنگنا‌های اقتصادی کشور بی‌نصیب نبوده است. پای کارآمدن دستگاه‌های متولی و رفع مشکلاتی که شاید برخی با یک هماهنگی ساده برطرف شود، می‌تواند موجب توسعه این شهرک و به‌دنبال آن رشد تولید شود.

فهرست‌کردن موانع اصلی توسعه این شهرک در ۱۰ بند و ارائه‌اش به دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، توسط مسئولان و فعالان شهرک صنعتی توس نیز گامی در این راستاست. ازاین‌رو روز گذشته جلسه دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور دستگاه‌های مربوط برای ارائه پیشنهاد‌ها و صدور توافق‌نامه‌هایی در مسیر رفع موانع از مسیر توسعه شهرک صنعتی توس برگزار شد.

در این راستا رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، درباره نتیجه این جلسه به شهرآرا گفت: توجه به شهرک صنعتی توس به لحاظ جایگاه و استقرار واحد‌های صنعتی در آن برای اقتصاد استان و مشهد بسیار بااهمیت است. در این راستا با توجه اینکه شهرک‌های صنعتی برای ادامه فعالیت واحد‌های تولیدی نباید مزیت خود را از دست بدهند، در جلسه دیروز دبیرخانه شورا به بررسی موانع، مشکلات و تنگنا‌های توسعه شهرک صنعتی توس با استفاده از ظرفیت‌های استانی و دستگاهی پرداخته شد.

جانمایی مترو

علی اکبر لبافی با اشاره به بخشی از مشکلات توسعه در این شهرک، افزود: بررسی رفع مشکل دسترسی و بهره برداری از خط مترو مشهد-گلبهار در ایستگاه شهرک صنعتی توس و ورزشگاه ثامن، یکی از این موارد بود. این ابهام برای مسئولان شهرک صنعتی وجود داشت که محل مشخص شده برای ایستگاه که دارای مصوبه نیز هست توسط پیمانکار در حال جابه جایی است، برای رفع این ابهام توافق شد که این موضوع بررسی شود که اگر تغییراتی نداشته است اعلام و در صورت تغییر نیز جانمایی جدید مشخص شود.

بازسازی جاده حسن آباد

به گفته او بازسازی جاده حسن آباد از سمت شهرک صنعتی توس به سمت شاندیز و سامان دهی جاده مربوط یکی دیگر از مشکلات مطرح شده در این جلسه بوده‌است. جاده حسن آباد یکی از جاده‌های پرتردد است. این جاده شش کیلومتر است که درگذشته تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین راه وشهرسازی، شهرداری مشهد و شرکت شهرک‌ها برای سامان دهی آن منعقد شده، اما فقط دوکیلومترش اجرایی شده و چهارکیلومتر باقی مانده است. در این جلسه برای رفع این مشکل سه پیشنهاد مطرح شد؛ تکرار توافق سه جانبه گذشته، ورود این موضوع به سرفصل‌های بودجه‌ای راه وشهرسازی به صورت ملی و استانی و اجرای این پروژه توسط شهرداری مشهد از محل دریافت ۴ درصد ارزش افزوده‌ای که بخش مهم آن را واحد‌های تولیدی این شهرک پرداخت می‌کنند.

تأمین برق و گاز

رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اینکه تأمین برق و گاز در شهرک صنعتی توس موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح شد، گفت: در ضوابط اجرایی بودجه، راهکار رفع مشکل تأمین برق این طور مشخص شده است که باید به طور مشارکتی باشد؛ یعنی ۵۰ درصد شرکت برق منطقه‌ای و ۵۰ درصد شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای رفع این مشکل باید بودجه موردنظر را تأمین کنند.

لبافی افزود: برق منطقه‌ای اعلام آمادگی کرد که می‌تواند برای اجرای پروژه پست ۴۰۰ کیلوولت در این شهرک، ۵۰ درصد سهم خود را اجرایی کند؛ اما شرکت شهرک‌های صنعتی منابع لازم برای این کار را ندارد؛ بنابراین قرار شد از طریق سازمان برنامه و بودجه برای تأمین منابع پیگیری کنیم.
او با اشاره به اینکه اکنون ۲۵ مگاوات برق برای ورود به مدار هست، اما در تأمین گاز موردنیاز آن مشکل وجود دارد، اضافه کرد: شرکت گاز استان اعلام کرد ازآنجاکه پروژه انتقال گاز خارج از حوزه استان است، به طور کشوری این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

کمک به آتش نشانی شهرک

لبافی گفت: شهرک صنعتی مشهد یک ایستگاه آتش نشانی به نام ایستگاه شماره ۱۹ را از طریق منابع خود ایجاد کرده است، اما، چون افرادی که در ایستگاه‌های آتش نشانی شهرک‌ها وجود دارند، آموزش‌های لازم را ندیده اند پیشنهاد شد، سازمان آتش نشانی مشهد سرپرستی این ایستگاه را برعهده بگیرد، البته همه هزینه‌های ایستگاه برعهده خود شهرک باشد که سازمان آتش نشانی مشهد موضوع سرپرستی را نپذیرفت، اما اعلام کرد که آموزش‌های لازم را به کارکنان این ایستگاه می‌دهد.

لبافی افزود: موضوع بعدی در رابطه با اسناد مالکیتی چهل واحد صنعتی فاز ۳ شهرک صنعتی توس بود که بین اوقاف و شرکت شهرک‌ها توافق شد در قالب تهاتر در مدت سه ماه برای صدور سند مالکیت این چهل واحد اقدام شود. همچنین موضوع نوسازی تجهیزات مخابرات و انتقال خطوط تلفن و فیبر نوری در این جلسه مطرح و توافق شد که شرکت مخابرات دوباره بستر اجرای فیبر نوری را بررسی کند. احداث پل روگذر یا زیرگذر برای دسترسی از مسیر آزادراه در حال ساخت مشهد-چناران نیز از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->