صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس اعلام کرد: در پی وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری بامداد چهارشنبه در دُرز و سایبان فارس سه تیم امداد و نجات هلال احمر از لار به منطقه اعزام شده است که بنا بر آخرین بررسی‌ها، این زلزله خسارت جانی نداشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین درویشی افزود: تاکنون هیچ گزارشی از میزان خسارت جانی اعلام نشده و نیرو‌های هلال احمر مستقر در منطقه طی تماس تلفنی اعلام عدم خسارت جانی کرده‌اند.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های اعلامی از سوی این تیم‌ها و همچنین خانه‌های هلال، دهیاری‌ها و بخشداری منطقه هیچ گونه خسارت جانی اعلام نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس ادامه داد: نیرو‌های امدادی این جمعیت در لارستان و مناطق همجوار همچنان در وضعیت آماده باش هستند و برای شعب لارستان، گراش و اوز هشدار آمادگی سطح قرمز صادر شد.

ساعت ۴:۴۱:۰۸چهارشنبه سوم اسفندماه در پی وقوع زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۵ در مقیاس ریشتر و طول ۵۵:۳۶ و عرض ۲۷.۶۷ و در عمق ۱۱ کیلومتری از سطح زمین، منطقه درز و سایبان شهرستان لارستان لرزید.
دهستان درز و سایبان بخش مرکزی لارستان ۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و در فاصله ۱۴۰ کیلومتری از مرکز شهرستان لارستان واقع است. این دهستان دارای ۱۳ روستا و چهار آبادی است.
شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

پیش از این نیز ساعت ۹:۳۵ سه‌شنبه دوم اسفندماه در پی وقوع زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۲ در مقیاس ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین، منطقه درز و سایبان شهرستان لارستان لرزیده بود.
فرماندار ویژه لارستان در پی این زلزله اعلام کرد: در پی این زمین لرزه، ترک خوردگی در برخی منازل سنگی و خشتی روستای دُرز رخ داده، اما آسیب به منازلی که مقاوم سازی شده وارد نشده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.