صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همایش ملی «برای آینده» عصر امروز، ۱۱ اسفند، در مجتمع درمانی آموزشی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه فرارسیدن ولادت علی اکبر (ع) و روز جوان، همایش ملی «برای آینده» با محوریت «نقش جوانان گام دوم انقلاب در نظم جدید جهانی، الزامات و اقتضائات فرهنگی، اقتصادی و تمدنی» عصر امروز، ۱۱ اسفند، در مجتمع درمانی آموزشی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.  

«سعید اصغریان» قائم مقام جمعیت جوانان انقلابی مشهد و دبیر این همایش به شهرآرانیوز گفت: این همایش، نخستین همایش علمی و آموزشی جمعیت جوانان انقلابی مشهد است است و با محوریت تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگاه و نقش جوانان ایران در نظم جدید جهانی شکل گرفته است.  

وی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش‌های مختلف این همایش به الزامات اقتصادی، فرهنگی و تمدنی این موضوع اشاره خواهد شد.

اصغریان خاطرنشان کرد: این جلسات ادامه خواهد داشت و همچنین، خروجی جلسات به شکل جزوه و کلیپ‌های تصویری در اختیار علاقمندان به موضوع قرار خواهد گرفت.  

در این همایش «روح الله ایزدخواه» نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با موضوع «الزامات و اقتضائات اقتصادی ایران در نظم جدید جهانی»، حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با موضوع «جایگاه ایران در نظم جدید جهانی و نقش جوانان انقلابی گام دوم انقلاب در آن»، حجت‌الاسلام «مجتبی مصباح یزدی» عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با موضوع «الزامات و اقتضائات تمدنی ایران اسلامی در نظم جدید جهانی» و «امیرحسین بانکی پور فرد» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با موضوع «الزامات و اقتضائات فرهنگی- اجتماعی ایران در نظم جدید جهانی» به ایراد سخنرانی پرداختند و در پایان نیز پاسخگوی پرسش‌های شرکت کنندگان در همایش بودند.  

 این همایش با همت سازمان جوانان هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جامعه اسلامی دانشجویان، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، سازمان بسیج علمی پژوهش و فناوری، حوزه علمیه خراسان و موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد و در پایان همایش نیز گواهی شرکت در همایش از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به شرکت کنندگان ارائه شد.

در برابر انتظارات جوانان، صادقانه و شفاف ورود پیدا کنیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز که در این همایش حضور داشت در حاشیه این رویداد به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: بالاترین سرمایه ای که امروز در کشور داریم، نیروی انسانی جوان است که نسبت به آنها وظیفه داریم و اگر به عنوان یک فرصت مهم به این سرمایه توجه نکنیم، با چالش مواجه می شویم. باید بپذیریم که این جوانان انتظاراتی دارند که باید در برابر آن صادقانه، شفاف و بدون حاشیه ورود پیدا کنیم.

وی افزود: مردم، مسئولان بدون پاسخ و غیرشفاف و دارای مواضع دوپهلو را نمی پسندند.

حجت الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: باید میانبرهایی در مسائل کشور داشته باشیم. از ظرفیت های تعاونی ها استفاده کنیم و در کنار آن، کمک کنیم بخش خصوصی نیز توانمند شود و به سمت تولید حرکت کند. باید از ابتکارات به گونه ای که شایسته آن است حمایت کنیم و در اعتبارات نیز تلاش کرده ایم از مجموعه های دانش بنیان حمایت بیشتری داشته باشیم.
 
 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.