صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۱۳۴ شرور مسلح در بن بست قانون

دستگیری اراذل  و اوباش سابقه دار مشهد در طرح ضربتی پلیس

  • کد خبر: ۱۵۴۱۱
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
در یکی از طرح‌های ضربتی ارتقای امنیت اجتماعی مشهد، ده‌ها شرور سابقه دار، توزیع کننده مواد مخدر و اوباش معروف مشهد دستگیر شدند.
مهدی قرآنی - روز گذشته یکی از طرح‌های ضربتی ارتقای امنیت اجتماعی در کلان شهر مشهد اجرا شد که در آن مأموران حوزه‌های مختلف فرماندهی انتظامی خراسان رضوی موفق به دستگیری ده‌ها شرور سابقه دار، توزیع کننده مواد مخدر و اوباش معروف مشهد شدند.

کشف کلاش، شمشیر و قداره
این طرح ضربتی ازسوی پلیس امنیت عمومی استان با محوریت ارتقای سطح امنیت جامعه در چند منطقه از شهر مشهد اجرا شد و مجریان قانون در اقدامی غافل‌گیرانه با استفاده از سرنخ ها، مستندات و ادله قانونی ۴۲ شرور سابقه دار مشهد را دستگیر کردند. عمده بزهکاری‌های دستگیرشدگان در این طرح ضربتی، عربده کشی، درگیری دسته جمعی مسلحانه، تخریب اموال عمومی و خصوصی، ایجاد رعب  و وحشت میان شهروندان، اخلال در نظم عمومی و تهیه، توزیع و قاچاق مواد مخدر بوده، که همه این موضوعات در پرونده متهمان برای مقام قضایی ثبت و ضبط شد. تیم اجرایی پلیس امنیت عمومی استان در حاشیه این عملیات غافل‌گیرانه و در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان به دام افتاده موفق به کشف ۳۳ کیلو گرم مواد مخدر، ۲ قبضه سلاح جنگی کلاشینکف، ۷ قبضه شمشیر، ۶ تیغه قمه، تعداد زیادی چوب و چماق دست ساز و آلات استعمال مواد افیونی شد که همه این نمونه‌ها ضمیمه پرونده این افراد شد.

احضار ۹۲ شرور به پلیس امنیت
به گفته رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی در ادامه این طرح ضربتی ۹۲ نفر از اراذل واوباش مشهد به پلیس امنیت احضار شدند و طبق هماهنگی قضایی برای خودداری از هرگونه شرارت و اقدام مجرمانه از آن‌ها تعهد گرفته شد. سرهنگ نودهی ادامه داد: متهمان دستگیرشده که برخی از آن‌ها دارای سوابق متعدد کیفری هستند، بعد از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند. این مقام مسئول با تأکید بر اینکه طرح‌های ضربتی ارتقای امنیت جامعه همچنان از سوی پلیس ادامه دارد، بیان کرد: پلیس هرگز اجازه نخواهد داد که افرادی در قالب رذالت، اوباشیگری و شرارت با نادیده گرفتن حق وحقوق مردم اقدام به ناامن سازی جامعه کنند و آرامش و آسایش مردم را مختل کنند. در صورت مشاهده این رفتار‌های مجرمانه پلیس با جدیت وارد عمل می‌شود و با مجرمان بدون هیچ مماشات و در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد تا درس عبرتی برای افرادی باشد که تصمیم به ادامه مسیر این بزهکاران را دارند.

دستگیری ۴۲۴ نفر در یک روز
گفتنی است که در دوم دی ماه امسال هم رئیس پلیس تهران بزرگ در مصاحبه با رسانه‌ها از دستگیری ۴۲۴ نفر ازاراذل واوباش پایتخت خبر داد و بیان کرد که این طرح سراسری با محوریت برخورد با اراذل واوباش، مزاحمان نوامیس و محلات از سوی پلیس امنیت عمومی اجرا شد.
سردار حسین رحیمی در تشریح جزئیات این عملیات گفته است که عمده جرائم ارتکابی متهمان به دام افتاده، شرارت، مزاحمت نوامیس، حمل سلاح، تهیه و توزیع مشروب، تهیه و توزیع مواد مخدر و فروش مواد محترقه بوده است.
کشف ۵۱ قبضه انواع سلاح جنگی، ۷۲سلاح سرد به عنوان وسیله تهدید برای زورگیری،  قداره، ۱۱هزار انواع فشنگ و مهمات جنگی و ۳۶هزار قرص غیرمجاز و مقداری پودر بدن سازی قاچاق از جمله کشفیات دیگر مأموران پلیس امنیت عمومی پایتخت بود که در حاشیه این طرح ضربتی انجام شد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.