صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقتصاد دولتی و انحصار در تولید موانع تحقق شعار سال هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رشیدی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام سال (مهار تورم و رشد تولید) اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری نشان دهنده دو موضوع جدی و معضل اصلی اقتصاد ما است  که در سال گذشته متاسفانه آسیب‌های زیادی به مردم و قشر متوسط و دهک‌های پایین وارد کرد. اگر بخواهیم هر سال با اضافه کردن حقوق‌ها بر تورم غلبه کنیم تجربه نشان داده است موفقیت آمیز نخواهد بود و حتماً با رشد پایه پولی نمی‌شود تورم را کنترل کرد.

وی با اشاره به تلاش مجلس برای ایجاد تراز در بودجه ۱۴۰۲ گفت: یکی از اقداماتی که می‌توان برای مهار تورم انجام داد مقابله با کسری بودجه است و اگر بودجه‌ها با کسری همراه شود دولت مجبور به چاپ پول می‌شود و تنیجه آن تحمیل تورم به جامعه است لذا دولت باید تلاش کند از بودجه انحراف پیدا نکند و به ناترازی دامن نزند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس اظهار کرد: اقتصاد دولتی نیز یکی دیگر از موانع تحقق شعار سال است و در هر دو موضوع مهار تورم و رشد تولید اثر منفی دارد به طوری که ما شاهد هستیم در عرصه‌هایی که نظیر خودرو سازی، فولاد، سیمان و ... که با پشتیبانی دولت‌ها فعالیت می‌کنند تورم بیشتر است.

وی تاکید کرد: رقابت بخش خصوصی با دولت موجب فرسوده شدن بخش خصوصی می‌شود و یا در بخش‌هایی اجازه ایجاد رقابت نظیر صنعت خودرو داده نمی‌شود و یا واردات برای ایجاد رقابت و تزار بین عرضه و کیفیت انجام نمی‌شود که با تداوم این وضعیت رشد اقتصادی هم محقق نمی‌شود و ما باید در مجلس تلاش کنیم از اقتصاد دولتی رها شویم و بخش خصوصی را فعال کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.