تغییر کتب درسی در عربستان و امارات برای جلب رضایت صهیونیست‌ها پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی هنیه در استانبول با اردوغان دیدار کرد آیت‌الله علم‌الهدی: ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد ۲۵۰ هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بذرپاش: تامین مسکن طبقات مختلف جامعه و نوسازی ناوگان از برنامه‌های وزارت راه در سال ۱۴۰۲ است

  • کد خبر: ۱۵۵۹۰۹
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
بذرپاش: تامین مسکن طبقات مختلف جامعه و نوسازی ناوگان از برنامه‌های وزارت راه در سال ۱۴۰۲ است
وزیر راه و شهرسازی با تبریک سال ۱۴۰۲ به ملت بزرگ ایران، برای حداکثر سازی کمک به تولید ضمن اشاره به برداشتن موانع از سر راه مردم، تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران به تکمیل کریدور‌های حمل ونقل، توسعه اقتصاد دریامحور و نو سازی ناوگان در سال جدید اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهرداد بذرپاش در پیامی به مناسبت سال جدید به برنامه‌های و راهبرد‌های این وزارتخانه و برداشتن موانع  از سر راه مردم، تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای نقش آفرینی و ایجاد انسجام و هماهنگی پرداخت.

متن کامل پیام وزیر راه وشهرسازی به شرح ذیل است:

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

سال جدید را که رهبرفرزانه انقلاب؛ سال مهار تورم و رشد تولید، نامیدند به  ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌نمایم.

از اواخر سال ۱۴۰۱ که توفیق خدمت در وزارت راه و شهرسازی نصیب گردید، تلاش شد با مشارکت و تکیه بر خرد جمعی، مسیر دستیابی این وزارتخانه به جایگاه سزاوار خود به عنوان «پیشران پیشرفت کشور» هموار و چشم انداز تحقق «ایرانی قوی و آباد» ترسیم گردد.

ارتقاء ظرفیت‌های حمل و نقل، که رکن اصلی زنجیره ارزش تولید است و برای رونق و رشد تولید در کشور باید زیر ساخت‌های حمل و نقل را به سرعت توسعه دهیم.

به همین منظور برای تکمیل کریدور‌های شمال به جنوب و شرق به غرب،   چه جاده‌ای و چه ریلی و نیز تکمیل کریدور ساحلی جنوب، به سرعت اقدام خواهیم کرد.

ارتقا و افزایش ظرفیت بنادر، مقدمه‌ای لازم برای توسعه اقتصاد دریا محور است که با جدیت در دستور کار خواهد بود.

همچنین نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور برای حداکثر سازی کمک به تولید، از نیاز‌های اساسی شبکه حمل و نقل  است که به واسطه آن کیفیت و سرعت حمل کالا  ارتقا خواهد یافت.

به همت همکاران شریف و خدوم و زحمتکشم که این روز‌ها سخت مشغول خدمت به مردم عزیز در راه‌ها و جاده‌ها و فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و بنادروجای جای این کشور هستند، تلاش می‌کنیم که تولید را هر چه بیشتر یاری کنیم.

همچنین یکی از مسائل با اهمیت در سبک زندگی و کیفیت زندگی مردم توجه ویژه به شهرسازی، معماری و تامین مسکن طبقات مختلف جامعه است. در این زمینه برنامه ریزی‌های منسجمی در حوزه  آماده سازی زمین، تهیه زیربنا‌ها و روبنا‌های مورد نیاز، تسهیل در صدور مجوز‌ها توام با توجه به کیفیت ساخت، مدیریت قیمت تمام شده، تامین مالی و به کارگیری حداکثری کنشگران بخش عمومی، خصوصی و مردمی صورت گرفته است.

توجه ویژه به الگو‌های شهرسازی و معماری برخاسته از تمدن ایرانی_ اسلامی، توجه به اقشار کم‌درآمد و بازآفرینی بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های قدیمی و استفاده ازروش‌ها وفناوری‌های نوین ساخت و نوآوری در مشارکت و تامین مالی از اهم سیاست هاست.

برداشتن موانع  از سر راه مردم، تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای نقش آفرینی و ایجاد انسجام و هماهنگی در کلیه ارکان دولتی و بخش عمومی غیر دولتی خصوصا شهرداری‌ها برای شتابدهی به این حرکت مردمی و ملی در جهت رسیدن به ایران قوی وسرافراز باشد.

امید دارم که  سال ۱۴۰۲ سالی پربرکت و مبارک برای همه مردم عزیز کشورمان باشد.

ایران را با هم خواهیم ساخت.

مهرداد بذرپاش

وزیر راه و شهرسازی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->