محسن داوری در گفتوگو با خبرنگار شهرآرانیوز ادامه داد: در واقع تدابیری اندیشیدهایم تا زائرانی که احتمالا به دلیل مسافر بودن روزه نیستند، بتوانند نیازهای خود را تامین کنند؛ از همین رو در همه اماکن اقامتی مربوط به زائران امکان ارائه سرویسهای غذا فراهم است.
وی با بیان اینکه امسال جمعیت زیادی از زائران به مشهد آمدند، عنوان کرد: بر همین اساس با ساماندهی که در قرارگاه خدمات سفر استان و شهرستان مشهد انجام شد، یک انسجامبخشی برای نظارت بر بازار و مجموعههای خدماتی شکل گرفت. بر این مبنا ۱۴ دستگاه خدماتی استان در قالب چهار پایگاه در اطراف حرم مطهر رضوی دور یکدیگر جمع شدند و به صورت ۲۴ ساعته همه مسائل خدماتی و صنفی را رصد میکنند.
داوری اضافه کرد: علاوه بر رسیدگی به شکایات مردم در پایگاههای مزبور، ۶۰۰ بازرس از نیروهای دستگاههای حاضر در این پایگاهها به همراه ۷۰۰ نفر از بازرسان بسیج اصناف ساماندهی شدهاند که در سطح شهر به خصوص اطراف حرم اقدام به نظارت و بازرسی بر بازار میکنند.
فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: از ۱۳ اسفند سال پیش تاکنون ۴۳ هزار بازرسی انجام شده و حدود ۶۰۰۰ گزارش تخلف نیز صادر شده است.
داوری تصریح کرد: یکی از اقدامات ویژهای که حین این بازرسیها انجام میشود، این است که همراه گشتهای بازرسی نیروهای اداره کل تعزیرات حکومتی استان نیز حضور دارند و به محض مشاهده تخلف، پرونده را بررسی میکنند. در بررسی این پروندهها اگر اجحافی در حق زائر شده باشد، بلافاصله مبلغ مربوطه به وی عودت میشود.
وی از ساماندهی ۷۰۰ واحد صنفی برای توزیع اقلام مورد نیاز زائران با قیمت مصوب در سطح شهر مشهد نیز خبر داد و افزود: در کنار اینها، امسال میزان رضایت زائران از خدمات اقامتگاهی در مشهد بیشتر بود که علت آن هم ساماندهی خوبی بود که در فرایند خدماترسانی هتلها، میهمانپذیرها و همچنین خانهمسافرها انجام شد. علاوه بر این خدمترسانی در حوزه اقامتگاههای اضطراری و موقت به گونهای صورت گرفته که همه زائران میتوانند از آن بهرهبردرای کنند.