صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مصرف سوخت سی ان جی در ایام نوروز ۱۴۰۲ کاهش یافت

  • کد خبر: ۱۵۶۶۱۵
  • ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
رییس هیات مدیره انجمن سی ان جی کشور گفت: در تعطیلات نوروز برخلاف افزایش مصرف بنزین در کشور با کاهش مصرف سی ان جی مواجه هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن جوهری اظهار داشت: در سال گذشته فقط یک درصد تولید خودروسازان داخلی دوگانه‌سوز بوده و ۹۹ درصد تولید خودروسازان را خودرو‌های بنزینی به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته او، اگر دولت و مجلس اراده لازم برای این هدف مهم را داشته باشند، در بازه زمانی کوتاهی و با استفاده ظرفیت فعلی جایگاه‌های کشور، امکان جایگزینی روزانه حداقل ۲۰ میلیون لیتر بنزین با سوخت ملی سی ان جی وجود دارد.

رییس هیات مدیره انجمن سی ان جی کشور گفت:دولت اگر خودروسازان داخلی را مکلف کند که بیشتر تولیدات خود را به دوگانه سوز اختصاص دهند و تمهیدات لازم جهت تبدیل رایگان خودرو‌های شخصی به دوگانه سوز را با استفاده از کیت‌های نسل ۴ در دستور کار قرار دهد، هیچگاه شاهد مصرف روزانه ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین در ایام نوروز نخواهیم بود.

جوهری گفت:راهکار دیگر افزایش سریع تقاضا برای سوخت سی ان جی واردات خودرو‌های دوگانه سوز خارجی است به طوری که در صورت تحقق می‌تواند در کوتاه مدت سهم سی ان جی را در سبد سوخت خودرو‌های سبک کشور افزایش دهد.

او گفت:دولت باید ضمن اجرای مصوبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ که با هدف افزایش ایمنی خودرو‌های دوگانه سوز تصویب شده، هزینه تعویض مخازن سی ان جی فرسوده خودرو‌های دوگانه را متقبل شود تا از حوادث انفجار خودرو‌ها در جایگاه‌ها جلوگیری شود.

به گفته رییس هیات مدیره انجمن سی ان جی کشور در تعطیلات نوروز برخلاف افزایش مصرف بنزین در کشور با کاهش مصرف سی ان جی در اکثر جایگاه‌ها مواجه هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.