افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

ورود بیش از ۷ میلیون زائر نوروزی به مشهد

  • کد خبر: ۱۵۶۵۹۴
  • ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
ورود بیش از ۷ میلیون زائر نوروزی به مشهد
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند تا ۸ فروردین ۷ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۲۱۷ نفر ورودی زائر به استان داشتیم که به مشهد رسیدند، ورودی استان نیز در این بازه زمانی ۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۲۰۶ نفر است. همچنین در این مدت ۷۴ هزار و ۵۶ نفر زائر وارد استان شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امروز، ۹ فروردین ماه، در دهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته ۴۶۱ هزار و ۷۶۴ نفر وارد استان و مشهد شدند و مجموعه اسکان زائران در روز گذشته نیز در مشهد ۲۳۶ هزار و ۶۷۷ نفر بوده است.

وی افزود: از ۱۵ اسفند تا ۸ فروردین ۷ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۲۱۷ نفر ورودی زائر به استان داشتیم که به مشهد رسیدند، ورودی استان نیز در این بازه زمانی ۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۲۰۶ نفر است. همچنین در این مدت ۷۴ هزار و ۵۶ نفر زائر وارد استان شدند. کل ظرفیت اسکان در مشهد ۵ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۴۸۷ نفر شب و در استان ۶ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۷۱۰ نفر شب بوده است. وضعیت اشغال واحد‌های اقامتی در روز گذشته در واحد‌های رسمی ۶۹ درصد، موقت ۵۶ درصد و اضطراری ۲۵ درصد بوده است.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: بعد از دو روز متوالی پیک در ۵ و ۶ فروردین، در حال حاضر کاهش و تنزل ورود زائر و اقامت را داریم. پیش‌بینی می‌شود در چند روز باقیمانده ورودی کاهش پیدا کند، بنابراین باید روی خروجی و پشتیبانی بازگشت زائران بیشتر تمرکز داشته باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در خصوص استفاده از بودجه برای خدمات نوروز گفت: تا این لحظه هیچ‌گونه تامین بودجه‌ای برای هیچ کمیته‌ای به طور مشخص برای خدمات نوروز نداشتیم. اعتباری معادل ۶۰ میلیارد تومان مطرح کرده بودیم که معاونت اجرایی رئیس جمهور ۴۰ میلیارد تومان را تایید کردند، اما هنوز تخصیصی صادر نشده است. اگر صادر شود متناسب با سرفصلی که برآورد شده کمک‌هایی صورت خواهد گرفت. تا الان از اعتبارات سنواتی و امکانات داخلی دستگاه‌ها استفاده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->