صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از اعلام تعرفه صدور و تمدید پروانه کار در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آرامش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از اعلام تعرفه صدور و تمدید پروانه کار (مشمولین ماده ۱۲۱ و ۱۲۲ قانون کار) و همچنین سرمایه گذاران خارجی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

حامد آرامش گفت: با ابلاغ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعرفه صدور پروانه کار اتباع خارجی و تجدید آن در سال جاری، هشت میلیون ریال (۸۰۰ هزار تومان) تعیین شد، همچنین امسال تعرفه تمدید پروانه کار اتباع خارجی و یا تغییر آن، هفت میلیون ریال (۷۰۰ هزار تومان) است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پروانه کار با رعایت مواد قانونی حداکثر برای مدت یک سال صادر یا تمدید می‌شود.

آرامش افزود: در سال جاری همچنین تعرفه صدور پروانه کار برای اتباع خارجی سرمایه گذار برای دوره سه ساله، ۷ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تعرفه تمدید پروانه کار برای سرمایه گذاران خارجی برای دوره سه ساله نیز در سال جاری، ۵ میلیون ریال تعیین شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان یادآور شد: اتباع خارجی نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و همچنین مطابق قوانین و آئین نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

آرامش تصریح کرد: طبق ماده ۱۲۲ قانون کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند نسبت به صدور، تمدید و تجدید پروانه کار تبعه خارجی که حداقل ده سال مداوم در ایران اقامت داشته باشد، یا تبعه خارجی که دارای همسر ایرانی باشد و مهاجرین کشور‌های خارجی خصوصاً کشور‌های اسلامی و پناهندگان سیاسی به شرط داشتن کارت معتبر مهاجرت و یا پناهندگی و پس ازموافقت کتبی وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه اقدام کند.

وی گفت: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمد‌های دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل ۸ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال خواهد بود و این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد.

آرامش با بیان اینکه سال گذشته بازرسان کار استان در قالب گشت مشترک، یک هزار و ۸۹۰ مورد بازرسی مقابله با اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی در سطح استان انجام دادند، افزود: این بازرسی‌ها منجر به شناسایی ۸۳۴ نیروی کار خارجی غیرمجاز و معرفی ۸۸ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی شد.

منبع: YJC

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.