صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سهم زیاد سیستم‌های سرمایشی در مصرف برق 

  • کد خبر: ۱۵۹۱۲۵
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای مشهد گفت: در کل کشور در فصل تابستان حدود ۳۰ هزار مگا‌وات مصرف برق مربوط به سیستم‌های سرمایشی است.

معصومه مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: اگر در موضوع مدیریت مصرف انرژی رفتارمان را تغییر دهیم، مسلما کمبود انرژی را چه در بخش صنعت، کشاورزی و بخش خانگی نخواهیم داشت. شبکه برق در کل کشور به هم وصل است و اگر بار مصرف در منطقه‌ای زیاد شود، در کل کشور هم تأثیر‌گذار است.

‌مدیر دفتر مدیریت مصرف و کنترل پیک بار شرکت برق منطقه‌ای مشهد تصریح کرد: سهم قابل ملاحظه‌ای از مصرف برق مربوط به سیستم‌های سرمایشی است. اگر عموم مردم این موضوع را رعایت کنند و درجه کولر را روی ۲۴ و ۲۵ درجه تنظیم کنند، یک درجه کنترل مصرف خیلی می‌تواند در مدیریت مصرف کل و پایدار کمک کند.

به گفته وی، در روز‌هایی که تداوم گرما وجود دارد و مصرف برق زیاد می‌شود، اگر همه مردم صرفه‌جویی حداقلی داشته باشند و خاموشی و روشنی سیستم سرمایشی را کنترل کنند، بر نیروگاه‌ها فشاری وارد نمی‌شود که قطعی برق را تجربه کنیم.

وی افزود: در کل کشور در فصل تابستان‌ حدود ۳۰ هزار مگا‌وات مصرف برق مربوط به سیستم‌های سرمایشی است. در بخش صنعت مصرف انرژی در فصل تابستان و زمستان آن‌چنان تفاوتی ندارد و بیشتر سیستم‌های سرمایشی در مدار مصرف هستند. 

مصرف انرژی در بخش کشاورزی هم مشخص است. آنچه ‌مصرف برق را زیاد می‌کند، افزایش مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در بخش خانگی و اداری است.
مرادی تأکید کرد: در هیچ کشوری برای فعالیت سیستم‌های گرمایشی نیروگاه احداث نمی‌شود و در همه کشور‌ها تأکید بر مدیریت مصرف بار است. در بخش خانگی شاید یک درجه صرفه‌جویی مصرف برق به چشم نیاید، اما در مجموع عدد قابل توجهی می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.