صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از برگزاری اولین نشست بررسی اعمال ماده (۲۳۴) آیین نامه داخلی در خصوص عدم پرداخت به موقع مطالبات فرهنگیان توسط سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: این تقاضا با امضای ۶۰ تن از نمایندگان به کمیسیون آموزش ارجاع شد که در جلسه بعدی با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش بررسی‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا منادی سفیدان، اظهار کرد: بررسی تقاضای اعمال ماده (۲۳۴) آیین نامه داخلی از سوی تعدادی از نمایندگان  در خصوص عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات فرهنگیان کشور توسط سازمان برنامه و بودجه در دستور کار کمیسیون آموزش قرار داشت.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: بر اساس ماده (۲۳۴) آیین نامه داخلی هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‎شود  و بر این اساس، کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد و پس از رأی گیری در صورت موافقت نمایندگان گزارش به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، این درخواست با امضای ۶۰ نفر از نمایندگان به کمیسیون آموزش ارجاع و در این نشست که با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد به این موضوع رسیدگی شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با استناد به بند (ب) تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، تصریح کرد: کلیه پرداخت‌های مشابه حقوق و دستمزد مانند حق التدریس، حق الزحمه، ساعتی، حق نظارت و پاداش‌های شورا‌های حل اختلاف هزینه اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود و مشمول مفاد جزء ۵ بند (الف) این تبصره است و باید به صورت ماهانه پرداخت شود.

منادی سفیدان یادآور شد: بر این اساس مواردی که سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت آن‌ها عمل نکرده «شامل پرداخت حق الزحمه و حق التدریس شاغلان و بازنشستگان» برای ۶ ماه معوق ۴ هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان بوده، «مطالبات خرید خدمات آموزشی» ۸۵۹ میلیارد تومان، حق التدریس شاغلان و بازنشسته خردادماه ۱۴۰۱ حدود ۱۹۹ میلیارد تومان و مطالبات معلمان خارج از کشور ۸۵۵ میلیارد تومان که با افزایش نرخ دلار به ۹۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان بابت جلوگیری از افت یادگیری در کرونا، ۱۹۴ میلیارد تومان برای برونسپاری، ۱۷۱ میلیارد تومان برای تصحیح اوراق و هزینه حوزه امتحانی و ارقام دیگری برای سنوات ارفاقی مدارس کودکان استثنایی، راهبران آموزشی، آموزش سرباز معلمان، خدمات رفاهی کارکنان، کمک هزینه مهد‌های کودک و حق الزحمه نوبت دوم مدیران و معاونین پرداخت نشده است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: مجموعا رقم ۱۰ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان مطالبات آموزش و پرورش بوده که این ارقام پرداخت نشده است.

وی افزود: در نشست امروز توضیحات سازمان برنامه و بودجه با دقت بررسی و مقرر شد جهت تصمیم گیری و رأی گیری در این خصوص جلسه دیگری با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار و پس از استماع نظرات سازمان برنامه رأی گیری در این رابطه انجام شود.

منادی سفیدان تأکید کرد: چنانچه کمیسیون و سپس صحن مجلس به این نتیجه برسد که استنکاف از قانون صورت گرفته پرونده ماده ۲۳۴ این موضوع، به قوه قضاییه ارجاع و خارج از نوبت به این موضوع رسیدگی می‎‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.