صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حاشیه شهر مشهد به خصوص قلعه ساختمان و قلعه خیابان، گلستانی از نژاد‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی است که این فرهنگ‌ها در سنوات مختلف مورد بی‌توجهی قرار گرفته شده، بنابراین در این دوره مدیریت شهری سعی کردیم این بخش از شهر و هم دیگر مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر را مورد توجه ویژه قرار دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی اظهار کرد: شهر مشهد از نظر جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی و پایتخت معنوی و مذهبی ایران اسلامی از جایگاه ویژه و بالایی برخوردار است و این جایگاه فرصت‌های بی‌نظیری را برای شهر مشهد فراهم می‌کند که در جهان پرتلاطم امروز می‌تواند منشا هم‌افزایی، آرامش و اتحاد بین ملل مختلف اسلامی باشد که این وظیفه برای مدیریت شهری سنگینی می‌کند تا بتواند ظرفیت‌ها و مقدمات این اتفاق، اتحاد و همبستگی را ایجاد کند.

وی افزود: رویداد ماه امت که امسال دومین سال برگزاری آن را در پیش داریم پاسخ مدیریت شهری مشهد به این فرصت، ظرفیت و نیاز است که امیدواریم با تلاش دوستان بتوانیم این وظیفه را به درستی به سرانجام برسانیم.

فرهمندی بیان کرد: حضور ملت‌های مختلف از ملیت‌های متفاوت در کنار یکدیگر و عرضه محصولات، دست‌ساز‌ها و هنر‌های هر منطقه‌ای از جهان اسلام می‌تواند این اتحاد، اتفاق و هم‌نظری را افزایش دهد و زمینه اتحاد جهان اسلام را بیش از پیش فراهم کند. مشهد قطعا این ظرفیت را دارد که باید این موقعیت را از بالقوه به بالفعل تبدیل و همانند سال گذشته در این زمینه موفق عمل کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حاشیه شهر مشهد به خصوص قلعه ساختمان و قلعه خیابان، گلستانی از نژاد‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی هستند که در شهر مشهد ساکن هستند. این فرهنگ‌ها در سنوات مختلف مورد بی‌توجهی قرار گرفته که در این دوره مدیریت شهری سعی کردیم این بخش از شهر و دیگر مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر را مورد توجه ویژه قرار دهیم و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی این منطقه از شهر قرار دارد استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تقویت این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها خود محرک توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در حاشیه شهر بوده و می‌تواند باشد. ظرفیت‌های این مناطق بکر و چشمگیر است و اگر بتوانیم با برگزاری جشنواره‌ها و ایجاد ارتباط بین اقشار مختلف اجتماع ظرفیت‌هایی را برای بالفعل شدن این پتانسیل‌ها فراهم کنیم حتما به نفع آینده شهر است و می‌تواند کمک کند که هم در این بخش شهر و هم در کل شهر روند توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم و فاصله خدماتی بین حاشیه شهر و دیگر نقاط شهر را کمتر کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.