صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سالانه ۱۰ هزار نفر افراد کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خدمت سربازی خود را در همان شرکت بگذرانند.

به گزارش شهرآرانیوز، روح الله دهقانی فیروزآبادی در سی و پنجمین دوره نشست روسای بنیاد نخبگان استانی که به میزبانی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: جذب نخبگان در شرکت‌های دانش‌بنیان برای گذراندن دوره خدمت سربازی، یکی از تسهیلات ویژه‌ای است که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دانش‌بنیان‌ها و نخبگان فراهم شده است.

او افزود: در بین انواع تسهیلات در نظر گرفته شده برای گذراندن دوره خدمت سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان، افراد کلیدی شاغل در شرکت‌های دانش‌بنیان که زمان سربازی آن‌ها فرا می‌رسد، در صورت واجدشرایط بودن می‌توانند از امکان گذراندن دوره سربازی در همان شرکت بهره‌مند شوند و تعداد این افراد با موافقت ستاد کل نیرو‌های مسلح به ۱۰ هزار نفر در سال خواهد رسید.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین از جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی خبر داد و ادامه داد: سال گذشته هزار نفر از نخبگان پس از شرکت در آزمون استخدامی جذب دستگاه‌های دولتی شدند که این امسال این ظرفیت نیز به ۵ هزار نفر خواهد رسید که برای آن ردیف بودجه پیش بینی شده است.

در ادامه ناصر باقری مقدم، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان هدف از برگزاری این نشست را ارزیابی عملکرد سال گذشته و هم اندیشی و هم افزایی برنامه‌های ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۶۵ هزار نخبه و مستعد عضو بنیاد نخبگان کشور هستند که در حوزه‌های فنی، مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و هنر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مهم‌ترین رویکرد این بنیاد، تاثیرگذاری نخبگان در حل مسائل کشور است و در سال گذشته نیز حدود ۴۵۰ هسته حل مسئله در سطح ملی و استانی تشکیل شد و بنا داریم آن را به بیش از ۶۰۰ هسته برسانیم؛ فعالیت بنیاد نخبگان از مقطع دانش آموزی شروع و تا سطح اساتید برجسته تداوم دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.