صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه رژیم آپارتاید‬⁩ صهیونیستی امروز بیش از پیش دچار تشتت، اضمحلال درونی و بحران هویت جعلی خویش است، گفت: پایان نکبت و روز آزادی فلسطین‬⁩ نزدیک است.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز روز تأسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی یا همان روز نکبت است. در چنین روزی رژیم صهیونیستی در فلسطین اعلام موجودیت کرد و حدود ۸۰ درصد از خاک این کشور را به اشغال خود درآورد. در این روز مهاجرت اجباری مردم فلسطین و ورود یهودیان از سراسر جهان به سرزمین اشغالی رخ داد. روز نکبت (یوم النکبة) نامی است که شهروندان فلسطینی برای این روز استفاده می‌کنند.  

ناصر کنعانی در این باره گفت: امروز، روز تأسیس رژیم شوم ⁧‫اسرائیل‬⁩، روز اشغال یک کشور و سرزمین ملتی دیگر (⁧‫فلسطین‬⁩) است که از آن به «روز نکبت» (⁧‫یوم النکبة‬⁩) یاد می‌کنند.

سخنگوی دستگاخ دیپلماسی در توئیتی در این باره نوشت: خلاف آنچه صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها می‌گویند، اسرائیل یک دولت دموکراتیک نیست که در سرزمینی بدون ملت شکل گرفته باشد، بلکه ارتشی اشغالگر است که بر سرزمین ملتی دیگر مسلط شده و دولتی قومی و نژادی تشکیل داده است.

وی افزود: آمریکا و اروپا می‌بایست از خود شرمنده باشند که هم در اشغال سرزمین یک ملت کمک کردند، هم در تأسیس یک دولت نژادی مشارکت تعیین کننده داشتند و هم ۷۵ سال چشم خود را بر فاحش‌ترین جنایات ضدبشری این رژیم غاصب بسته‌اند و در کنار ظالم و ضد مظلوم ایستادند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: ‏برغم ظلم ۷۵ ساله بر ملت مظلوم فلسطین، ⁧‫رژیم آپارتاید‬⁩ امروز بیش از پیش دچار تشتت، اضمحلال درونی و بحران هویت جعلی خویش است و پایان نکبت و روز آزادی فلسطین‬⁩ نزدیک است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.