صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از عقد تفاهم‌نامه‌هایی برای راه‌اندازی ۲هزار کلاس درس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید امیر شوشتری در نشست خبری گرامیداشت هفته معلم گفت: در سال گذشته ۱۵۰۰ کلاس درس از طریق تفاهم‌نامه با خیران و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری سال جاری، تأمین و راه‌اندازی ۲هزار کلاس درس در خراسان رضوی است که تفاهم‌نامه‌های آن نیز در حال بررسی و انعقاد است.

شوشتری در ادامه به آخرین وضعیت فرهنگیان در خراسان رضوی و مشکل کمبود آموزگار مقاطع مختلف اشاره و اظهار کرد: هفته گذشته آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی را داشتیم و مرحله بعدی این آزمون برای دبیران مقطع متوسطه، خرداد برگزار می‌شود تا ورودی ما به ۶ هزار فرهنگی برسد. از سوی دیگر، ۲ هزار دانش‌آموخته از دانشگاه فرهنگیان به این آمار افزوده خواهند شد تا ۸ هزار همکار به کلاس‌های درس وارد شوند.

وی ادامه داد:‌ اما برآورد ما‌ ۱۲ هزار فرهنگی بازنشسته در سال جاری است و ما همچنان ۴ هزار نیرو کم خواهیم داشت؛ بنابراین در تلاشیم تا شرایط استمرار خدمت بین ۳ تا ۴ هزار فرهنگی بازنشسته را فراهم بیاوریم.

بازگشت به تحصیل ۸ هزار دانش آموز ابتدایی

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در حاشیه نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز مبنی بر آمار جاماندگان از تحصیل گفت: در ایام کرونا و پس از آن براساس آمار سازمان ثبت احوال، ۲۱ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی از تحصیل جامانده بودند.

آذر رشید ادامه داد: با کسب آمار مذکور و براساس دستور وزارتخانه، سامانه «شهید محمود‌وند» برای ثبت اطلاعات تحصیلی جاماندگان راه‌اندازی شد و توانستیم ۱۸ هزار نفر از این دانش‌آموزان را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری نهاد‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد و با تقسیم از ۱۰ هزار دانش‌آموز شناسایی‌شده میان همکاران مدارس، تاکنون موفق به بازگرداندن ۸ هزار دانش‌آموز ایرانی به کلاس درس شده‌ایم.

رشید درباره تعداد اتباع جامانده از تحصیل نیز یادآور شد: اتباع در آمار مذکور نیستند، اما در تلاشیم تا آمار این کودکان را نیز داشته باشیم. با این حال، دانش‌آموزان اتباع، عموما از کودکان کار و خیابان هستند و دچار فقر فرهنگی و اقتصادی هستند.

گفتنی است براساس آمار مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، این استان اکنون ۷۶ هزار معلم و ۷۶ هزار بازنشسته دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.