صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سهمیه جدید داروی «فاکتور۸» برای هموفیلی‌های مشهد

  • کد خبر: ۱۶۱۵۹۰
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اختصاص سهمیه جدید داروی فاکتور ۸ به حوزه تحت نظارت این دانشگاه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسن وکیلی در نشست خبری هفته سلامت در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز درباره کمبود داروی فاکتور ۸ گفت: بر اساس گزارش‌های بیماران هموفیلی درباره کمبود داروی فاکتور ۸، این مشکل به معاونت غذا و داروی تهران منعکس شد و با رایزنی‌های صورت‌گرفته قرار شد سهمیه جدید این دارو به بیماران هموفیلی مشهد تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مجموع ۳ هزار بازدید نظارتی از ۹۷۰ داروخانه دولتی، خصوصی، روزانه و شبانه‌روزی مشهد انجام شده است.

وکیل افزود: همچنین در حوزه مراکز ترک اعتیاد در مشهد، ۴۷۰ مرکز تحت نظارت بازرسی شدند.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حوزه کمبود دارویی شهروندان، ۲۶ هزار و ۴۰۰ تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ برای اطلاع از آخرین وضعیت دارو‌ها داشتند.
وی در پایان به اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی قاچاق‌شده در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ۱۸۹ هزار داروی غیرمجاز وارداتی کشف شد و در اختیار نهاد‌های مرتبط قرار گرفت و بعد از بازبینی برای استفاده یا امحای آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار داروی غیرمجاز به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال از ۲۳۰۰ واحد عطاری و باشگاه ورزشی تحت نظارت این معاونت کشف و تعیین تکلیف شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.