صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون فنی و ساخت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: خط۳ مترو در ایستگاه میدان شهدا به خط۲ و در ایستگاه بسیج به خط۱ متصل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، قهرمانی اظهار کرد: چهار خط قطار شهری مشهد از سال ۷۴ براساس مطالعات دانشگاه شریف مصوب شده و شرکت قطار شهری متولی اجرا آن شده است.

وی افزود: در این برنامه ریزی خط یک با ۲۴ ایستگاه به طول ۲۴ کیلومتر به اتمام رسیده و خط دو به طول ۱۴ و نیم کیلومتر از ۱۳ ایستگاه ۱۲ ایستگاه به بهره برداری رسیده و در برنامه ریزی نزدیک تا پایان ۱۴۰۳ ایستگاه سیزدهم نیز ساخته می‌شود.

معاون فنی و ساخت قطارشهری شهرداری مشهد تصریح کرد: خط سه به طول ۲۸ و نیم کیلومتر دارای پهنه وسیعی از شمال غرب تا جنوب شرق است که به صورت فازبندی به بهره برداری می‌رسد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: فاز اول از میدان شهدا تا ترمینال به طول پنج و هفت دهم کیلومتر تا پایان ۱۴۰۳ به همراه هفت ایستگاه شامل چهار ایستگاه عبوری و سه ایستگاه اصلی میدان شهدا، باب الجواد (ع) و ترمینال به بهره برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: از ویژگی‌های این خط می‌توان به مسافرگیری همزمان در ایستگاه میدان شهدا با خط دو و ایستگاه بسیج با خط یک اشاره کرد که موجب ایجاد یک مثلث ریلی شده است.

معاون فنی و ساخت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: برای فاز اول پنج هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که تاکنون هزار میلیارد هزینه شده و تا سال ۱۴۰۳ حدود چهار هزار میلیارد تومان باید تامین شود.

قهرمانی ادامه داد: ایستگاه میدان شهدا عمیق‌ترین ایستگاه خطوط قطار شهری است و همزمان با بهره برداری خط سه و نازک کاری، سفت کاری خط چهار از همین فضا انجام خواهد شد.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.