شهردار مشهدمقدس برنامه‌های ویژه مدیریت شهری برای رمضان و استقبال از بهار ۱۴۰۴ را تشریح کرد +‌ ویدئو نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه تقاطع غیرهم‌سطح امام‌حسن(ع) سال ۱۴۰۴ به اتمام خواهد رسید مدارس مشهد و خراسان رضوی چند روز قبل از عید نوروز ۱۴۰۴ تعطیل می‌شوند؟ فرماندار مشهد: شهرداری و مدیریت شهری رویکرد بسیار خوبی در طرح‌های زودبازده داشتند معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خبر داد: هزینه‌کرد ۷۵ میلیارد ریالی برای اتصال بولوار دکتر حسابی به بزرگراه پیامبراعظم(ص) شهردار مشهد مقدس: بسیاری از پروژه‌های این دوره مدیریت شهری با هدف رفع گرفتاری و مشکل چند دهه‌ شهروندان بود + فیلم دسترسی آسان‌تر به نهال و گل در غرفه‌های فروش ویژه شهرداری مشهد خیابان «خواجه‌ربیع» روزی بلندترین خیابان مشهد بود بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار دکتر حسابی به بزرگراه پیامبراعظم(ص) مشهد آرامستان‌های مشهد آماده برگزاری آیین‌های معنوی | نوروز و رمضان شهدایی پیشرفت دوربرگردان شرقی بولوار ابوطالب مشهد، طبق برنامه رمضان و نوروز، فرصت‌هایی برای توسعه گردشگری چند ساعت همراه کارگران لا‌ی روبی که با همه خطرها، پای کار می‌مانند | دریچه‌ای به کانال سیاه آماده‌سازی و پاک‌سازی ۷ محور ورودی مشهد برای میزبانی از زائران و مسافران نوروز ۱۴۰۴ + فیلم هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۱ اسفند ۱۴۰۳) جلوه گری ۱۲۶ المان ویژه در مسیر نوبهار مشهد (۲۰ اسفند ۱۴۰۳) افتتاح پروژه بازگشایی معبر و امتداد بولوار دکترحسابی به همراه پنج پروژه عمرانی منطقه ۱۰ مشهد گلایه شهروندان شهرک قدس مشهد از کمبود امکانات و وعده‌های عمل نشده | چراغچی ۲۷ مشکل گشا می‌خواهد!
سرخط خبرها

عضو شورای شهر مشهد: کاهش بهای بلیت تصمیمی قابل دفاع بود

  • کد خبر: ۱۶۱۵۵۵
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
عضو شورای شهر مشهد: کاهش بهای بلیت تصمیمی قابل دفاع بود
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: هزینه‌ای که برای حمل‌ونقل عمومی از مردم دریافت می‌شود ۱۰ درصد بهای تمام شده است، اما صفر کردن این هزینه به لحاظ اجرایی و اجتماعی درست نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی در خصوص کاهش بهاء بلیت مترو و اتوبوس اظهار کرد: در خصوص افزایش هزینه بلیت مترو و اتوبوس ما تصمیمی عادی گرفتیم و نرخ خدمات را افزایش دادیم که این تصمیم همیشه اعتراضات مردمی را به دنبال دارد.

وی افزود: بعد از اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم نامگذاری کردند، مصوبه جدیدی دادیم و ۵ عنوان منابع از جمله نرخ بلیت اتوبوس و قطار، دوچرخه‌های اشتراکی، روزبازار‌ها و شب‌بازار‌ها و خدمات عمومی آرامستان‌ها را کاهش دادیم تا بار تورمی را از دوش مردم به خصوص دهک‌های پایین برداریم و هزینه آن‌ها را با منابع دیگر شهرداری جبران کنیم.

این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: ما در این زمینه عقب‌نشینی نکردیم و به دلیل شرایط اجتماعی و اعتراضات این تصمیم را نگرفتیم، اگر اینگونه بود که باید هر سال بعد از افزایش هزینه بلیت دوباره آن را کاهش می‌دادیم. ما تصمیم درستی گرفته بودیم و بعد به دلیل شرایط ایجاد شده تصمیم درست دیگری گرفتیم که این تصمیم خوب و قابل دفاع است.

فرهمندی در خصوص طرح رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد عنوان کرد: این موضوع صرفا در چند مصاحبه رسانه‌ای عنوان شده و تا امروز هیچ طرح و سند رسمی راجع به این مسائل ارائه نشده که این اتفاق چگونه انجام و جایگزین منابع از کجا تامین می‌شود و توجیهات فنی طرح چیست.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اضافه کرد: هزینه‌ای که برای حمل‌ونقل عمومی از مردم دریافت می‌شود ۱۰ درصد بهای تمام شده است، اما صفر کردن این هزینه به لحاظ اجرایی و اجتماعی درست نیست.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل ما در اتوبوسرانی کمبود و فرسودگی ناوگان است، تصریح کرد: مهمترین اقدام در این حوزه تامین حدود ۵۰۰ دستگاه ناوگان جدید با حمایت دولت است که در حال پیگیری هستیم. تاکنون تعداد محدودی از تعهد دولت محقق شده است.

این عضو شورای شهر بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال به مرور ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه از این محل اضافه کنیم. اگر لازم باشد از منابع داخلی شهرداری نیز استفاده می‌کنیم. اگر امسال این تعداد اضافه شود، تاحدودی می‌‎تواند وضعیت خدمات‌رسانی را بهبود ببخشد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->