صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همزمان با روز اسناد ملی و ميراث مکتوب، يکصد و شصت و چهارمين برنامه سه‌شنبه‌های علمی وفرهنگی آســتـان قــدس رضــوی، قديمی‌ترين اسناد حرم مطهر؛ موجود در گنجينه رضوی با حضور مالک رحمتی؛ قائم مقام آستان قدس رضوی و عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی رضوی معرفی و رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با روز اسناد ملی و ميراث مکتوب، ازقديمی‌ترين اسناد حرم مطهر؛ موجود در گنجينه رضوی با حضور مالک رحمتی؛ قائم مقام آستان قدس رضوی و عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی رضوی معرفی و رونمایی شد.

 رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ضمن بیان دستاورد‌های پژوهشی کارشناسان و محققان این سازمان اظهار کرد: کتابخانه رضوی می‌تواند پیشران حرکت‌های پژوهشی باشد کتابخانه رضوی همچون معدنی است که بخشی از آن کشف نشده و بخش مکشوفه نیاز به پرداختن دارد.

 دکتر مـحمـودی؛ مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور به عنوان دیگر سخنران این مراسم مرکز اسناد را نماد هویت ملی خواند و حفاظت از این میراث را افتخاری برای حافظان این گنجینه ارزشمند دانست.

وی ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر آشنایی کودکان با هویت ملی، میهنی، تمدنی و علمی، توجه به هویت گذشته را لازمه پیشرفت در مسیر آینده خواند.

محمودی تصریح کرد: هویت زمانی شکل می‌گیرد که دست اندرکاران میراث فرهنگی، این نسل را با مشاهیر، مفاخر و بزرگان گذشته این سرزمین آشنا کنند.

در این برنامه قائم مقام آستان قدس رضوی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی رضوی معرفی و مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور با همراهی رئیس و مدیران سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد رضوی از مخازن اسناد رضوی با ظرفیت نگهداری بیش از ۵۰ میلیون برگ سند در طبقه منفی ۳ کتابخانه مرکزی رضوی بازدید به عمل آوردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.