صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جزییات جدید از سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش در کرمان

  • کد خبر: ۱۶۳۱۴۴
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
سرپرست سازمان امدادونجات هلال احمر گفت: تحلیل جعبه سیاه بالگرد حامل وزیر ورزش در حال انجام است و تحلیل هر جعبه سیاه حدود سه ماه زمان می‌برد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمودی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان که در شهرستان بافت کرمان دچار سانحه شد، اظهار داشت: سوانح هوایی احتیاج به بررسی کامل دارد و تمام جزئیات آن باید واکاوی شود که مشخص شود علت چه بوده است.

وی ادامه داد: دو جعبه سیاه داریم که یکی مربوط به خود پرنده هست و دیگری خدمه و مکالمات که جعبه سیاه این هلی‌کوپتر بازخوانی شده، اما تحلیل دارد که حداقل تحلیل جعبه سیاه حدود سه ماه طول می‌کشد.

محمودی اضافه کرد: در کنار بازخوانی جعبه سیاه، بررسی سوانح هم باید صورت گیرد که چرا این اتفاق افتاده، حتی خلبان شب قبل چه غذایی خورده، صبحانه و ناهار، شرایط روحی روانی خلبان و کمک خلبان بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه این موارد ذکر شده به‌شدت از طرف سازمان هواپیمایی کشوری در حال پیگیری‌ست و هیچ وقفه‌ای در این کار وجود ندارد.

محمودی با ذکر این مطلب که خلبان این هلی‌کوپتر الحمدالله استاد خلبان بوده و حدود چهار هزار ساعت پرواز داشته است، گفت: وی دوره خلبانی را در روسیه گذرانده است.

وی یادآور شد: طبق اعلام خلبان آخرین لحظات فرود احساس می‌کند آن‌طور که باید فرامین جواب داده نشده و دچار سانحه می‌شود.

سرپرست سازمان امدادونجات هلال احمر همچنین ظرفیت این بالگرد را ۴۰ نفر اعلام کرد که ۲۰ نفر سوار شده بودند و افزود: این نوع بالگرد ۴۰ تن بار را به‌راحتی می‌تواند حمل کند و این بالگرد فقط مسافر سوار داشته و هیچ باری همراه نداشته است.

وی همچنین متذکر شد: بالگرد حامل وزیر ورزش که دچار سانحه شد، از نظر قدرت موتور و نوع بالگرد از قوی‌ترین بوده که در خدمت هلال‌احمر بوده است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.