صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فعالیت ۲۶ اکیپ مقابله با جوندگان در شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۶۳۷۰۳
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از فعالیت ۲۶ اکیپ مقابله و مبارزه با جوندگان در شهر مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد پذیرا با بیان این خبر اظهار کرد: حضور جوندگان در محیط‌های شهری به‌دلیل فراهم‌بودن شرایط مناسب برای رشد و تکثیر آن‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است و تجربه‌های جهانی نشان داده است که نمی‌توان حضور آن‌ها را به صفر رساند؛ چراکه این جوندگان در چرخه اکوسیستم شهری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: باتوجه‌به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت‌گرفته طی سال‌های اخیر، هم‌اکنون تعداد کانون‌های فعال جوندگان در‌ شهر مشهد از ۶۰ کانون فعال در سال ۱۳۹۵ به ۹ کانون کاسته شده است.

پذیرا بیان کرد: اکنون ۲۶ اکیپ مبارزه با جوندگان در‌ شهر فعال هستند که با انجام اقداماتی مانند طعمه‌گذاری و بهسازی محیط در تلاش‌اند جمعیت این جوندگان را در محیط‌های شهری کنترل کنند.

وی اظهار کرد: با‌توجه‌به استفاده از روش‌های نوآورانه و ترکیبی برای مقابله با جوندگان در کلان‌شهر مشهد، آموزش تخصصی اکیپ‌های مقابله با جوندگان و پاکبان‌های مشهدی در دستور‌کار قرار دارد و به‌صورت فصلی و در هر دوره ۲۰۰ نفر‌ساعت تحت آموزش‌های تخصصی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد در پایان خاطر‌نشان کرد: اکنون در شهر مشهد از انواع طعمه‌های تولید‌شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و بی‌خطر برای انسان و محیط زیست استفاده می‌شود تا بتوانیم با کمترین عوارض برای محیط‌های شهری با جوندگان مقابله و مبارزه کنیم.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.