صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: تا کنون ۱۱۵ مقاله به دبیرخانه علمی همایش رسیده است که قرار است مجموعه ۳ جلدی شامل مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه نیز منتشر شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر «فرزاد قائمی» استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی و دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که از روز گذشته و با ارائه مقالات اسانید دانشگاه‌های مختلف کشور در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده، فردا، ۲۶ اردیبهشت، به پایان می‌رسد.

وی افزود: ارائه مقالات در ۲ روز نخست همایش به صورت حضوری بود و روز پایانی این همایش فردا به صورت وبینار و مجازی برگزار می‌شود.

قائمی خاطرنشان کرد: در این همایش «هویت» به عنوان محور انتخاب شده بود که این عنوان ظرفیت پژوهش‌های تلفیقی و میان رشته‌ای دارد. ما بهترین سخنرانی‌های خود درباره محور همایش را نه تنها از منظر شاهنامه پژوهان و پژوهشگران ادبیات، بلکه از پژوهشگران سایر حوزه‌ها اعم از هنر، فلسفه، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و ... می‌شنویم. ضمن این که مهمترین اتفاق در این رمینه این بود که ما افراد آشنا می‌شویم که زمینه حضور آن‌ها در همایش‌های سنتی با موضوع صرفا ادبی و شاهنامه پژوهی وجود نداشت.

وی افزود: تا کنون ۱۱۵ مقاله نیز به دبیرخانه علمی همایش رسیده است و مهلت ارسال آثار همچنان ادامه دارد. ضمنا قرار است مجموعه ۳ جلدی شامل مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه نیز منتشر شود. این همایش باید دبیرخانه دائمی داشته باشد و همایش هر سال با سال آینده پیوند داشته باشد. اختتامیه همایش امسال نیز همراه با رونمایی از آثار منتشرشده خواهد بود. البته جلد نخست آثار در تیرماه و ۲ جلد بعدی هم احتمالا در ۲۷ شهریورماه رونمایی خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.