صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: رابطه خراسان رضوی و تاجیکستان به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد، اگرچه از هم جدا شده‌ایم، اما ریشه دولت از یک خاک است. این بزرگترین نقطه اشتراکی است که بین دو ملت ایران و تاجیکستان وجود دارد و باید آنرا به خوبی بشناسیم و در راه هم افزایی و پیروزی دوملت به نتیجه برسانیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا توکلی زاده صبح امروز ۲۷ اردیبهشت ماه در سومین اجلاس شورای مشترک کارآفرینان ایران و تاجیکستان که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه اتاق بازرگانی خراسان رضوی هم افزایی با کشور‌های همسایه است، افزود: در تلاشیم تا این هم افزایی را ایجاد کنیم تا این هم افزایی موجب بهبود شرایط دو ملت شود. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بیان‌کرد: حجم مبادلات دو کشور در گذشته بسیار ناچیز بوده است و امید است در آینده حجم مبادلات رشد داشته و به آن افتخار کنیم و هر دو ملت از آن به خوبی از آن منتفع شوند.

توکلی زاده تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۷۰ میلیون دلار کالا از ایران به تاجیکستان و ۸۰ میلیون دلار کالا از تاجیکستان به ایران صادر شده است.

 تاجیکستان دسترسی بهتری به بازار‌های جهانی داشته و این توانایی دارد که امکانات خوبی را از تمام دنیا به کشورش وارد کند و ما نیز دوست داریم در پیشرفت این کشور نقشی داشته باشیم. رابطه فرهنگی خوب ایران با تاجیکستان موجب هم افزایی بین دو ملت خواهد شد.

وی پیشنهاد داد: اگر بتوانیم در بازار‌های مشترک دو کشور مانند ازبکستان به توافق برسیم و هر کشور سهم خود را داشته باشد این موضوع بر اقتصاد دو کشور بسیار موثر است بنابراین ما می‌توانیم در این مسائل به نقاط مشترک خوبی دستی یابیم و امید است در این جزییات اقداماتی انجام دهیم.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.