صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون سیاسی وزارت کشور از بررسی ها برای تدوین شیوه نامه تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز گفت: در تلاش هستیم تا تدابیر و تمهیدات لازم برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: دستورالعمل تبلیغات انتخابات پیش رو در حال آماده سازی است و بر آن هستیم تا تمامی جریانات سیاسی و احزابی که در وزارت کشور و ذیل کمیسیون ویژه احزاب وزارت کشور عضویت دارند، از شرایط مطلوبی برای تبلیغات بهره مند شوند.

وی در مورد برنامه ها و گردهمایی های انتخاباتی ای که در محیط هایی مانند دانشگاه برپا می شود یادآور شد: دانشگاه ها قوانین مربوط به خود را دارند و برای برگزای هر گردهمایی، با شرایط و مقررات خودشان اقدام می کنند. با این حال، معاونت سیاسی آماده است با تعامل و البته در چارچوب دستورالعمل ها که مبنای کار ما است، شرایط برپایی نشست ها را تسهیل کند.

غلامرضا همچنین افزود: برای هم افزایی بهتر با دیگر دستگاه های متولی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری، در حال نگارش آیین نامه اجرایی انتخابات با همکاری شورای نگهبان هستیم و در این راستا، کارگروهی با حضور وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تشکیل داده ایم تا آیین نامه انتخابات های مذکور تهیه و اعلام گردد.

راهبردهای ابلاغی اجرای درست انتخابات

معاون سیاسی وزیر کشور در ارتباط با سلامت انتخابات و جلوگیری از هرگونه تخلف اظهار کرد: چهار محور سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت به عنوان راهبردهایی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و به همین منظور، وزارت کشور در حال تدوین دستورالعمل هایی است تا بر سلامت نامزدهای محترم نظارت داشته باشد و این سلامت، خود مولفه هایی دارد و موضوعات آن نیز گسترده است.

غلامرضا ادامه داد: به عنوان مثال، بحث مدارک تحصیلی نامزدهای محترم، بودجه های تبلیغاتی، کمک های مردمی و جلوگیری از خرید آراء، مهم ترین نکاتی است که در قبال سلامت نامزدها مدنظر ماست و انشاالله در پی تصویب این دستورالعمل از سوی شورای نگهبان، علاوه بر نظارت ها و استعلام های مراجع نظارتی چهارگانه کشور، ستاد انتخابات برای اجرای آن وارد خواهد شد.

۱۳۴ حزب ملی و استانی در کشور فعال هستند

غلامرضا با اشاره به میزان مشارکت اجتماعی در انتخابات اسفند سال جاری تصریح کرد: وزارت کشور مجری امر انتخابات است و اظهار نظر در مورد میزان مشارکت از سوی این نهاد، کار صحیحی نیست.

وی افزود: با این حال، وزارتخانه با تشکل ها، احزاب، گروه های سیاسی و... تعامل مطلوبی دارد و سه فراکسیون اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل در خانه احزاب وجود دارند که احزاب مربوط به خودشان را ساماندهی می کنند و ما نیز قصد داریم نقش احزاب را در انتخابات پیش رو افزایش دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: تهیه آئین نامه قانون فعالیت احزاب در دستور کار است و کمیسیون احزاب وزارت کشور متشکل از ۶ عضو به نمایندگی از احزاب، مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور، به امر ساماندهی و اجرای سند توافقی احزاب و دستگاه‌های مجری انتخابات می‌پردازد.

غلامرضا یادآور شد: اهمیت این اقدام از آن جهت است که اکنون در سراسر کشور، ۱۳۴ حزب ملی و استانی داریم.  

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.