صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: اروپا و آمریکا صلاحیت قانونی، قضایی و اخلاقی برای اظهارنظر در موضوعات قضایی و حقوق بشری دیگر کشور‌ها را ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر کنعانی اظهارات مداخله‌جویانه جدید برخی مقامات آمریکایی و اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: سیاستمداران غربی به‌جای مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و نمایش چهره‌ای به‌ظاهر بشردوستانه از خود، بهتر است صدای اعتراضات شهروندان خود را بشنوند و وقت خود را صرف تأمین حقوق انسانی و مطالبات شهروندی آنان کنند.

کنعانی ادامه داد: نقض گسترده حقوق اولیه شهروندان غربی از جمله حق آزادی بیان و توسل پلیس و نیرو‌های امنیتی به خشونت مفرط علیه مردم معترض در اروپا و آمریکا کنار صدور بیانیه‌های سیاسی در مورد قوانین داخلی سایر کشورها، به‌وضوح نشان‌دهنده استفاده ابزاری از حقوق بشر به‌منظور پیشبرد اهداف و تحقق منافع نامشروع سیاسی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بسیار مضحک است کسانی که خود سابقه سنگینی از نقض فاحش حقوق بشر علیه دیگر ملت‌ها را دارند و در کشور خود نیز علناً مشغول نقض حقوق شهروندان خود هستند و نیز در مقابل فجایع و جنایات روزمره رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین سکوت می‌کنند و حتی موضع حمایتی می‌گیرند، در مورد اجرای احکام قضایی نسبت به قاتلان و ترویج‌دهندگان خشونت علیه جان و آرامش و امنیت مردم ایران اظهارنظر می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: اروپا و آمریکا صلاحیت قانونی، قضائی و اخلاقی برای اظهار نظر در موضوعات قضائی و حقوق بشری دیگر کشور‌ها را ندارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.