صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مقامات دولتی چین؛

۴ مرکز ورزشی و فرهنگی به بیمارستان تبدیل می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۸۷۵
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
علیرغم افتتاح ده روزه بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی مخصوص کرونا که برای پذیرش مبتلایان به این ویروس در چین ساخته شده است، دولت چین قصد دارد به دلیل کمبود تخت چند سالن ورزشی، فرهنگی و مرکز همایش‌ها در ووهان در استان هوبه را به بیمارستان موقتی برای پذیرش بیماران تبدیل کند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از خبرگزاری شینهوا، مرکز کنترل ویروس کرونا اعلام کرد، سالن ورزشی «هونگشان»، سالن کنفرانس بین المللی ووهان و مرکز نمایشگاهی و یک مجموعه بزرگ فرهنگی را با ۳۴۰۰ تخت بیمارستانی مجهز خواهد کرد تا ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به این ویروس افزایش یابد.

 

تغییرات برای تبدیل این مراکز به بیمارستان موقتی اواخر روز دوشنبه آغاز شده است و تاکنون صدها تحت در این مراکز مستقر شده است.

 

این در حالیست که چین روز شنبه بیمارستان «هو شن شان» را طی ده روز و به طور اختصاصی برای مقابله با بیماری ویروس کرونا افتتاح کرد بود. همچنین قرار است روز پنج شنبه نیز بیمارستان مخصوص «لی شی شن» را با ظرفیت ۱۴۰۰ تحت بیمارستانی افتتاح کند.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را تا کنون از دست داده‌اند، به ۴۲۷ نفر رسیده است که از این میان دو نفر در کشورهای خارجی (فیلیپین و هنگ‌کنگ) و مابقی در خاک چین بودند.

 

طبق آمار رسمی، تعداد کل مبتلایان به این ویروس ۲۰،۴۳۸ نفر است که از این بین، تعداد ۱۵۱ نفر در ۲۳ کشور غیر از چین ثبت شده‌اند.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.