«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

سواستفاده هکرها از ویروس کرونا

  • کد خبر: ۱۶۹۴۴
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
سواستفاده هکرها از ویروس کرونا
هکرها با استفاده از ترس عمومی در رابطه با کروناویروس، هرزنامه‌هایی را برای کاربران ارسال می‌کنند که ظاهرا دربرگیرنده اطلاعات مفیدی برای مقابله با این ویروس است.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از پایگاه خبری سی‌نت، متخصصان IBM X-Force و کسپرسکی دریافتند که هکرها با استفاده از ترس عمومی در رابطه با کروناویروس، هرزنامه‌هایی را برای کاربران ارسال می‌کنند که ظاهرا دربرگیرنده اطلاعات مفیدی برای مقابله با این ویروس است. اما در واقع این هرزنامه‌ها موجب آلودگی گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها به یک بدافزار می‌شوند.

این هرزنامه‌ها به کاربران ژاپنی هشدار دادند که این کشور به ویروس آلوده شده و باید برای کسب اطلاع از روش‌های مقابله با آن، پیوست هرزنامه را باز کنند. اما در صورت انجام این کار توسط کاربر،‌ اطلاعات شخصی آن‌ها به سرقت رفته و بدافزار دیگری روی سیستم آن‌ها نصب خواهد شد که امکان دسترسی و نسخه برداری از اطلاعات کاربر را برای هکرها فراهم می‌کند.
هکرها همواره از موضوعات روز برای تشویق قربانیان خود به باز کردن هرزنامه‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین استفاده از ترس موجود در رابطه با کرونا ویروس، امر عجیبی نیست.
گزارش شرکت IBM روی کشور ژاپن متمرکز است، با وجود این انتظار می‌رود در آمریکا و سایر کشورها نیز اقداماتی از این دست توسط هکرها انجام شود.


با وجود این که هکرها به مرور در فریب دادن کاربران متبحر می‌شوند، با انجام اقدامات زیر می‌توان با حملات هکری مقابله کرد:

-همواره جانب احتیاط را رعایت کنید.
-از بازکردن لینک‌هایی که از طریق پیام کوتاه یا ایمیل برایتان ارسال می‌شود، خودداری کنید.
-تماس‌های مشکوک تلفنی را پاسخ ندهید.
-پیوست ایمیل‌هایی را که ناخواسته برایتان ارسال می‌شود، باز نکنید.
-تنها به روزرسانی‌های معتبر را روی سیستم نصب کنید. در سال ۲۰۱۹ میلادی میلیون‌ها گوشی هوشمند اندرویدی توسط یک برنامه قلابی منتسب به شرکت سامسونگ به ویروس آلوده شدند.
-از گذرواژه‌های امن استفاده کنید. اعتبارسنجی دو مرحله‌ای گزینه بسیار مناسبی برای این امر محسوب می‌شود.
-از یک برنامه ضد ویروس روی گوشی هوشمند خود استفاده کنید. این نرم‌افزارها از گوشی در برابر ویروس‌ها و سایر بدافزارها محافظت می‌کنند. همچنین مانع اجرای خودکار خدمات پولی روی گوشی می‌شوند و تمام فایل‌ها و برنامه‌ها را به صورت دوره‌ای اسکن می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->