صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر مشهد گفت: کاهش نرخ طلا طی ماه‌های گذشته باعث شده است این نرخ در ایران با قیمت اونس جهانی تقریبا برابری کند.

یوسف تقی‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت نرخ طلا در هفته پیش رو اظهار کرد: با توجه به نزدیک‌شدن نرخ طلا در ایران به اونس جهانی، تغییرات سیاسی تأثیر مستقیمی روی نرخ طلا خواهد گذشت.

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر مشهد، با توجه به شرایطی که در روسیه حاکم شده، تا این لحظه بازار طلا سیر نزولی و کاهشی داشته است. این تنش‌ها بر تغییر نرخ اونس جهانی هم بی‌تأثیر نخواهد بود. همچنین تعطیلی ۲ روز در هفته جهانی باعث شده است نرخ اونس تا این لحظه ثابت باشد.

وی تصریح کرد: کاهش نرخ طلا طی ماه‌های گذشته باعث شده است این نرخ در ایران با قیمت جهانی تقریبا برابری کند و تفاوت کاذب شکل نگیرد، اما اکنون قیمت طلا برمبنای دلار و اونس جهانی است و هر تغییری که اتفاق بیفتد، بازار داخل هم متأثر می‌شود.

تقی‌زادگان افزود: البته نرخ دلار داخلی و ثبات آن هم در تعیین نرخ طلا بی‌تأثیر نیست، چراکه در همین مدت به‌دلیل ثابت‌بودن نرخ دلار شاهد روند نزولی قیمت طلا بوده‌ایم.

به گفته وی اکنون عرضه و تقاضای طلا در بازار دیده نمی‌شود و به‌نظر نمی‌رسد حتی اعیاد پیش رو هم تغییری در بازار طلا ایجاد کند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر مشهد ادامه داد: اکنون از حباب سکه کاسته شده، اما همچنان این کالا حدود چهار میلیون تومان حباب دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.