صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ایران بالاترین شاخص سقط جنین در جهان را دارد

  • کد خبر: ۱۷۰۹۶۱
  • ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
مشاور عالی وزیر کشور در امور جمعیت از آمار بالای سقط جنین در ایران گفت.

 دکتر محمد اسماعیل اکبری در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به وظایف استانداری ها در حوزه جمعیت عنوان کرد: استانداران و مجموعه استانداری های کشور مسئول جمعیت و رشد آن در واحدهای تحت نظارتشان هستند.

وی با بیان شاخص مطلوب رشد جمعیت گفت: شاخص مطلوب برای ما، نرخ موالید ۲.۵ است که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و تمامی فعالیت های کنونی در راستای همین شاخص قرار دارد.

دکتر اکبری با ارائه آماری تاریخی از اقدامات غرب علیه جمعیت فعال ایران در سال های مختلف گفت: برنامه کنترل جمعیت یک اقدام غربی در جهان بود که یکی از اهدافش، کنترل موالید ایران بود و امروزه شاهدیم هیچ تغییری در نرخ موالید کشورهای غربی رخ نداده اما جمعیت فعال و جوان ایران به شدت رو به افول است.

مشاور وزیر کشور سیاست های دولت های گذشته را اشتباه توصیف و تصریح کرد: در سال های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ شرایط جمعیتی ایران شدیدا متاثر از برنامه های کاهش بین المللی جمعیت قرار گرفت و امروز با یک فاجعه بزرگ ملی مواجهیم.

وی در پایان به موضوع سقط جنین اشاره و تاکید کرد: متاسفانه کشور ما بالاترین نرخ سقط جنین را دارد و این اتفاق یک جنایت آشکار محسوب می گردد و باید مقابل آن ایستاد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.