صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بانکداری دیجیتال، اولویت وزارت اقتصاد

  • کد خبر: ۱۷۰۹۹
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه هوشمندسازی اقتصاد و افتصاد هوشمند است و این وزارت‌خانه طرح بانکداری و بیمه دیجیتال را به صورت جدی پیگیری می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ عباس معمار نژاد بیان کرد: مبنای بیمه دیجیتال و هوشمند به معنای راهبرد‌ها و مدل‌های کسب و کار، توجه به مشتری در کانون تعاملات است.

معمارنژاد با بیان اینکه مشتری محوری و خدمات مبتنی بر فناوری نوین جزو کار‌های اصلی است اظهار داشت: یکی از مشکلات بیمه بروز تقلب در بیان میزان خسارت و درصد‌ها است در حالیکه با استفاده از فناوری نوین می‌توان این نوع تخلف‌ها را کاهش داد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: ضریب نفوذ بیمه ایران در زمینه بیمه زندگی ۱۰ درصد و تمامی بیمه‌ها ۱۴ درصد است در حالیک میانگین حهانی در زمینه بیمه زندگی حدود ۵۰ درصد است.

معمار نژاد تاکید کرد: یکی از مهمترین دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور پایین بودن ضریب نفوذ بیمه زندگی است.

وی گفت: در کشور ۱۱ تا ۱۲ میلیون دستگاه موتورسیکلت وجود دارد، اما یک میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه از آن‌ها بیمه هستند و مابقی آن‌ها بیمه ندارند؛ در حالیکه بیشترین آسیب‌ها در زمینه فوت و خسارت بدنی از ناحیه راکبان موتورسیکلت‌ها است.

معمارنژاد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم کشور تامین اجتماعی و تامین معیشت بازنشستگان است که یکی از راه‌های تامین معیشت این قشر سرمایه گذاری است که می‌توانند در قالب بیمه عمر، پس انداز و زندگی انجام داد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.