پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

روستائیان، عشایر و کشاورزان بیمه می شوند

  • کد خبر: ۱۷۲۴۲
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
روستائیان، عشایر و کشاورزان بیمه می شوند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: روستائیان، عشایر و کشاورزان کارفرما ندارند می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های خراسان رضوی خود را بیمه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود کاظمی، امروز در نشست خبری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی یکی از چهار صندوق پایه کشور است که زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی است، این صندوق جوان‌ترین صندوق است.

 

وی افزود: در سال ۱۳۸۰ وقتی بحث تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی و گسترش بیمه‌های اجتماعی در کشور بالا گرفت، از همین رو کارشناسان دریافتند یکی از خلاءهای نظام بیمه‌ای کشور، عدم گسترش بیمه در میان روستاییان و عشایر است به نحوی که بسیاری از ساکنان روستاها، کشاورزان و عشایر که سهم بالایی در تولید مواد غذایی کشور دارند، تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار نگرفته بودند. به‌این ترتیب در اواخر این دوره، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با مصوبه مجلس و دولت تأسیس و این صندوق موظف به برقراری بیمه اجتماعی برای کشاورزان، روستاییان و عشایر شد.

 

کاظمی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی به حوزه خدمات درمانی راه نیافته است، اما تعهدات بلندمدتی دارد که شامل مستمری پیری، از کارافتادگان و مستمری بازماندگان می‌شود. وجه تمایز این صندوق، اختیاری بودن عضویت و تحت حمایت بودن دولت است که نقش کارفرما را ایفا می‌کند که در این زمینه باید به افراد اطلاع‌رسانی شود.

 

افراد ۱۸ سال تا ۵۰ سال

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی با بیان اینکه در این صندوق همه‌ساله هشت سطح درآمدی تصویب می‌شود، افزود: گروه‌های هدف این صندوق شامل روستاییان، عشایر، کشاورزان غیر ساکن در روستا و مشاغل حوزه صنایع دستی، زنبورداران، قالیبافان، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می‌شود که افراد ۱۸ سال تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها در سطح استان عضو این صندوق شوند.

 

کاظمی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی بیشترین جمعیت روستایی را دارد، گفت: ۱۶۰ هزار بیمه شده در استان خراسان رضوی داریم که شهرستان‌های بجستان و سبزوار با ۶۱ درصد بیشترین ضریب پوششی و سرخس، باخرز و صالح‌آباد با ۱۸ درصد کم‌ترین ضریب پوششی را دارند.

 

وی تصریح کرد: این صندوق با ۱۴ سال سابقه، جوان‌ترین صندوق است اما افراد تحت پوشش آن مسن‌ترین افراد هستند که این موضوع، ضریب خطر محسوب می‌شود. در این صندوق هشت سطح درآمدی داریم که هرساله تغییر می‌کند. در سال ۹۸ بالاترین سطح پرداختی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان با پرداخت ماهیانه ۵۵ هزار تومان و پایین‌ترین سطح آن ۴۵۰ هزار تومان با پرداخت ماهیانه ۲۲ هزار و پانصد تومان بوده است.

 

کاظمی با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم می‌توانند عضو این صندوق شوند، افزود: یکی از سیاست‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی تسهیل شرایط عضویت است، از همین رو در زمینه از کارافتادگی رشد ۱۰ برابری را داریم، استان خراسان رضوی از نظر تعداد خانوار بیمه شده، رتبه دوم بعد از آذربایجان شرقی و از نظر ضریب پوشش بیمه‌ای، رتبه ۱۵ در سطح کشور را دارد.

 

وی گفت: جامعه و گروه هدف این صندوق، مدام در حال تغییر است و سعی ما این است تا علاوه بر تعهدات بلندمدت تعهدات کوتاه مدت هم ارائه دهیم؛ از همین رو بحث پرداخت تسهیلات بانکی برای مستمری بگیران و اعزام زیارت اولی‌ها در نظر گرفته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->