صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۷۰۳ هکتار زمین به ۵۱۷۷ طرح و واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان واگذار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر فرشچی طوسی دراین‌باره گفت:‌ خراسان رضوی شامل ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که ۴۱ شهرک و ناحیه آن در حال واگذاری است و کل اراضی در اختیار استان ۹۳۵۹ هکتار بوده که در مجموع فاز عملیاتی این شهرک‌ها شامل ۵۷۱۴ هکتار بوده و زمین صنعتی ۳۷۵۵ هکتار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۲۷۰۳ هکتار زمین به ۵۱۷۷ طرح و واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان واگذار شده که از این تعداد ۲۷۶۳ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری قریب به ۱۸۲ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۷۸ هزار و ۴۴۳ نفر در‌ شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است.

فرشچی بیان کرد: در حوزه زیر‌ساخت‌ها و تأمین امکانات زیربنایی در ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی خراسان رضوی به میزان ۹۴۷ لیتر بر ثانیه آب تأمین شده و در ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی به میزان ۷۶۸ مگاوات برق تأمین شده است. تعداد ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی در استان دارای گاز هستند که تاکنون برای آن‌ها به میزان ۵۱۴ هزار و ۵۰۰  متر مکعب در ساعت گاز تأمین شده است و ۳۸ شهرک و ناحیه دارای تلفن هستند.

به گفته وی، شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال ۱۳۶۴ زیر نظر شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تأسیس شد و حوزه فعالیت این شرکت در دو بخش اصلی ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعم از ایجاد زیر‌ساخت‌های مناسب مانند خیابان‌ها و جاده‌ها، دسترسی، تأمین آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت و‌... و اجرای فعالیت‌های تمهید و تسهیل از صنایع کوچک شامل اعطای تسهیلات و تأمین منابع مالی، توسعه بازار و امور بین‌الملل توسعه صنعتی و توسعه بنگاه‌ها، توسعه صنایع کوچک در قالب خوشه‌های صنعتی پیمانکاران فرعی و تولید بدون کارخانه با اولویت واحد‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.