به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
سرخط خبرها

عملیات اجرایی احداث نخستین شهرک صنفی‌ تولیدی در مشهد آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۱۱۰۰
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
عملیات اجرایی احداث نخستین شهرک صنفی‌ تولیدی در مشهد آغاز می‌شود
رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: عملیات اجرایی احداث اولین شهرک صنفی‌تولیدی در مشهد به مناسبت عید غدیر آغاز می‌شود؛ همچنین کلنگ راه‌اندازی ۲ شهرک دیگر به زمین زده خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی مخملی امروز، چهار تیر ماه، در همایش بزرگداشت روز اصناف که در هتل میثاق ملل برگزار شد، اظهار کرد: اتاق اصناف مشهد به عنوان یک نهاد مدنی در شهر مشهد با ۹۴ اتحادیه و بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی براساس وظایف قانونی خود فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: ما در اتاق اصناف با برنامه‌ریزی‌های منسجمی که داشتیم، چند راهبرد را مد نظر قرار دادیم. هدف ما حمایت از حقوق مصرف‌کننده و صیانت از اتحادیه‌های صنفی است؛ بنابراین اولین طرحی که برای این منظور داریم، طرح تحول نظارت بر بازار است. این طرح یک طرح جامع استراتژیک است که با توجه به اهمیت حوزه نظارت و بازرسی و اینکه عملکرد اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی همیشه مورد ارزیابی و مطالبات مردمی قرار می‌گیرد، آغاز شده تا تحولی در زمینه نظارت و بازرسی‌ها انجام شود.

مخملی افزود: در این طرح موارد متنوعی از انواع روش‌های نظارتی تعریف شده که یکی از آن‌ها برای ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه است. امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده، در ماه‌های آینده شاهد شکل‌گیری تحول و شرایط خوبی در این حوزه باشیم و واحد‌های بدون پروانه را ساماندهی کنیم. همچنین طرح نظارت هوشمند که از طریق مانیتورینگ در مجتمع‌های صنفی و برخی اتحادیه‌ها انجام می‌شود، در قالب این طرح تعریف شده است.

رئیس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: مشهد به دلیل حضور میلیونی زائران شرایط ویژه‌ای دارد؛ بنابراین به مناسبت‌های مختلف باید نظارت و بازرسی بر بازار تدام یابد. امیدواریم با اعمال مناسب این نظارت‌ها و بازرسی‌ها، زائر با خاطره خوشی مشهد را ترک کند و دغدغه وی تنها زیارت باشد.

وی با بیان اینکه ما در قالب نظارت‌ها به غیر از اقدامات سلبی، اقدامات ایجابی نیز داریم، عنوان کرد: از جمله این اقدامات ایجابی، فعالیت‌های فرهنگی است. اولین اقدام فرهنگی در ستاد خدمات سفر در فروردین ماه در بازار رضا (ع) کلید خورد و آموزش‌هایی در زمینه فرهنگ میزبانی ارائه شد. این آموزش‌ها مورد استقبال کسبه قرار گرفت که امیدواریم به کل شهر تعمیم پیدا کند.

مخملی ادامه داد: در حال حاضر سه میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی در کشور، ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان و بیش از ۱۲۰ هزار واحد در مشهد در سطح عرضه و تولید فعالیت دارند. از همین رو اصناف باید با توجه به شعار سال نقش خود را در تولید به صورت پررنگ‌تری ایفا کنند. به همین دلیل بنا داریم واحد‌های تولیدی را تقویت کنیم. البته این رویکرد مستلزم مشارکت هیات‌مدیره‌های اتحادیه‌های صنفی است تا واحدهایمستعد خود را برای این منظور شناسایی و معرفی کنند.

رئیس اتاق اصناف مشهد اضافه کرد: مشهد ظرفیت بالایی در تولید دارد. ما واحد‌های تولیدی بسیار ارزشمندی را شناسایی کردیم که از نظر تولید صادرات‌محور توانمندی بالایی دارند. به دنبال این هستیم که با رفع موانع تولید بتوانیم تحولی در عرصه تولید ایجاد و تولیدات استان را صادرات‌محور و در کل جهان دارای مزیت رقابتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ۱۲۰ هزار واحد صنفی موجود، تنها یک‌چهارم آنان فعالیت تولیدی دارند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم هر فعالیت تولیدی که ظرفیت استقرار در شهرک‌های صنعتی و یا ایجاد شهرک صنعتی اختصاصی را دارد، در این مسیر هدایت کنیم. در هیات‌رئیسه قبلی تفاهم‌نامه احداث پنج شهرک صنعتی منعقد شد و حالا قرار است به مناسبت عید غدیر امسال اولین شهرک صنفی‌تولیدی در مشهد عملیات اجرایی خود را آغاز کند و کمی بعدتر ۲ شهرک دیگر نیز کلنگ‌زنی خواهد شد. مشهد ظرفیت ایجاد ۳۰ شهرک صنفی‌تولیدی را دارد. از همین رو بنا داریم ۱۲ تا ۱۳ شهرک صنفی‌تولیدی احداث کنیم تا مشهد تبدیل به قطب شهرک‌های صنفی کشور شود.

تعداد بازدید : 578
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->