صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کرونا، سیب و پرتقال را گران کرد

  • کد خبر: ۱۷۲۴۳
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
بروز بیماری کرونا در چین و افزایش صادرات سیب و پرتقال از ایران به کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا باعث گرانی این دو قلم میوه در بازار مشهد شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد افزود: همواره افزایش تقاضا باعث ایجاد جو روانی در بازار و افزایش قیمت کالا‌ها می‌شود و بالا رفتن ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت سیب و پرتقال در بازار میوه مشهد هم ناشی از همین قضیه است و از سوی دیگر به دلیل کاهش ارزش پول ایران، قیمت میوه این کشور مناسب‌تر از کشور‌های دیگر است که این امر موجب رغبت کشور‌های آسیای میانه و شرق آسیا به خرید میوه ایرانی شده است.


حیدر ساکن برجی گفت: میوه‌های سیب و پرتقال در استان‌های غربی و شمالی کشور تولید و در فصل زمستان به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود و بازار مشهد هم در این فصل نیاز خود به این دو میوه را از استان‌های مزبور تامین می‌کند.
 
 
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد خاطرنشان کرد: علت دیگر افزایش قیمت سیب و پرتقال می‌تواند این باشد که طی یک هفته اخیر دولت خرید و ذخیره سازی میوه شب عید به ویژه پرتقال و سیب را آغاز کرده و این مساله در کنار هزینه‌های جانبی حمل و نقل، روی قیمت آن میوه‌ها تاثیر گذاشته است.


ساکن برجی افزود:هرچند تولیدات گلخانه‌ای خیار در بازار کمبود این قلم را جبران خواهد کرد، اما امکان دارد افزایش قیمت سیب و پرتقال روی قیمت خیار هم در بازار اثر بگذارد.


اصلی‌ترین میوه‌های شب عید نوروز پرتقال و سیب هستند که در کشور پرتقال به میزان مصرف و حتی بیش از نیاز مصرف موجود است.
 
 
پیش بینی شده است امسال تولید سیب و مرکبات به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن در کشور برسد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.