صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استقلال هزار میلیارد بودجه می‌خواهد!

  • کد خبر: ۱۷۳۲۲۰
  • ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
باشگاه استقلال برای پرداخت بدهی‌ها به داخلی‌ها و خارجی‌ها و همچنین تامین بودجه برای فصل جدید مجموعا به هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، شرایط نابسامان مالی استقلال می‌تواند همانند یک بمب قوی ساختار این باشگاه را در آینده‌ای نه‌چندان دور متزلزل کند تا حدی که این باشگاه در یک قدمی انحلال قرار گیرد.

اشاره مستقیم عضو جدید هیأت مدیره باشگاه استقلال به بدهی سنگین باشگاه به بازیکنانی که فصل قبل با استقلال قرارداد داشتند تنها بخش کوچکی از فاجعه مالی در باشگاه استقلال است که به گفته علیرضا خانی این مبلغ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است،   که مشخص نیست در رقم اعلام شده از سوی عضو هیأت مدیره استقلال بدهی ارزی استقلال به سه بازیکن این باشگاه نیز لحاظ شده یا بدهی بازیکنان خارجی و مربی فصل گذشته استقلال در این رقم محاسبه نشده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی سیلوا،   آمانوف و ریکاردو ساپینتو مبالغ نسبتاً زیادی از باشگاه استقلال طلبکار هستند که گفته می‌شود رقم این بدهی‌ها از مرز یک میلیون دلار عبور می‌کند که استقلال برای بازپرداخت این بدهی‌ها با مشکلات زیادی رو به رو خواهد بود.

اما همه چیز به این جا ختم نمی‌شود،   استقلال پیش از شروع فصل برای پرداخت بدهی به استراماچونی مبلغی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از یکی از بانک‌های کشور وام دریافت کرد که این مبلغ هنوز پرداخت نشده است. به همین لحاظ این مبلغ نیز به مجموع بدهی‌های انباشت شده استقلال افزوده خواهد شد.

دیگر دغدغه بزرگ مدیران این باشگاه، مسأله نبود موجودی کافی برای حضور موفق در بازار نقل و انتقالات است. چون در مقطع کنونی برای عقد قرارداد جدید بایستی مبالغی به عنوان پیش پرداخت به بازیکنان تازه وارد پرداخت شود که فعلاً پولی برای پرداخت وجود ندارد، اما بدون شک تا پیش از شروع فصل جدید و ثبت رسمی قرارداد‌ها در سازمان لیگ به منظور صدور کارت بازی برای آن‌ها باید این مبالغ به آن‌ها پرداخت شود که این موضوع نیز بار مالی نسبتاً سنگینی برای استقلال در بر خواهد داشت.

استقلال برای حفظ دو ستاره بوشهری خود نیز با یک چالش غم انگیز مالی دیگر مواجه شده است. از آنجا که استقلال با سانتاکلارا به توافق رسیده بود، تصور می‌رفت حفظ محبی برای آبی پوشان راحت‌تر از قایدی باشد، اما بی‌توجهی به مفاد توافقنامه این بازیکن با سانتاکلارا و عدم پرداخت ۶۰۰ هزار دلار توافق شده از سوی حجت کریمی بند توافقنامه را بی‌اعتبار کرده و حالا چنانچه استقلالی‌ها قصد حفظ محبی را داشته باشند بایستی مبلغ بیشتری را پرداخت کنند، که با وضعیت موجود کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

در خصوص قایدی نیز داستان به همین شکل است به گونه‌ای که گفته می‌شود استقلال برای حفظ این بازیکن بایستی رقمی حدود ۵۰ میلیارد تومان را به عنوان رضایتنامه به باشگاه شباب الاهلی پرداخت کند فارغ از اینکه خود قایدی نیز حدود ۶۰ درصد از فصل قبل طلبکار است و مطمئناً برای فصل جدید نیز حاضر به دریافت رقمی نظیر فصل گذشته نخواهد بود.

نکته تعمق برانگیز اینجاست که دو بازیکنی که به تازگی به استقلال ملحق شدند، بدون دریافت پیش‌پرداخت به واسطه رابطه مطلوب با جواد نکونام حاضر به امضای قرارداد شدند، اما قطعاً با توجه به وضعیت مالی استقلال بعید است آن‌ها در ادامه کار حاضر به ثبت قرارداد در هیأت فوتبال بدون دریافت پول شوند.

اما بحران مالی زمانی آشکارتر می‌شود که استقلال برای برگزاری اردوی آماده‌سازی پیش فصل قصد عزیمت به ترکیه را داشته باشد،   چون این مسأله در برنامه جواد نکونام لحاظ شده و آبی‌پوشان برای آمادگی بیشتر و انجام بازی دوستانه بایستی به ترکیه سفر کنند.   طبیعتاً این موضوع هزینه سنگین دیگری برای مدیران استقلال در بر خواهد داشت بویژه اینکه در حال حاضر نرخ دلار و یورو نیز در حال افزایش است و هزینه‌های ترانسفر و اقامت استقلال در اردوی پیش فصل می‌تواند سنگین‌تر از حد تصور مدیران استقلال تمام شود.

شاید همین بحران‌های عظیم مالی و دیگر حواشی ایجاد شده سبب کناره‌گیری حجت کریمی از سرپرستی باشگاه استقلال شد تا شاید مدیر دیگری به این سمت منصوب شود و استقلال قدری نفس بکشد، اما با یک محاسبه سرانگشتی درباره بدهی‌ها به داخلی‌ها و خارجی‌ها، حق رضایتنامه برخی بازیکنان و همچنین بودجه‌ای که برای فصل آتی لازم است، استقلال همین حالا نیاز به هزار میلیارد سرمایه دارد تا با آسایش گام به فصل آتی بگذارد، اما چنین مبلغی در حساب باشگاه استقلال نیست و آخرین خبری که از موجودی حساب استقلال بیرون آمد، همان عدد ۱۵ میلیون تومان بود!

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.