صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود ۲۵ هزار تن سیب و ۳۵ هزار تن پرتقال تامسون شمال و جنوب برای شب عید ذخیره شده است و برای تنظیم بازار توزیع خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ داراب حسینی مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: حدود ۲.۷ میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد که بیش از ۱.۷ میلیون هکتار آن شامل میوه‌های سردسیری و خشک می‌شود.

وی افزود: در سال جاری حدود ۵.۵ میلیون تن انواع مرکبات و ۴ میلیون تن سیب در کشور تولید شده و مشکلی برای تأمین نیاز بازار شب عید وجود ندارد.

مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ایران رتبه چهارم تولیدکننده سیب درختی در دنیا به حساب می‌آید و در محصولاتی مانند زردآلو، کشمش، انگور، در رتبه‌های تک رقمی بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصولات در جهان قرار دارد.

وی تصریح کرد: حدود ۲۵ هزار تن سیب و ۳۵ هزار تن پرتقال تامسون شمال و جنوب برای شب عید ذخیره شده است و برای تنظیم بازار توزیع خواهد شد.

حسنی با اشاره به اصلاح و نوسازی باغات گفت: به‌باغی، توسعه دیم در اراضی شیب‌دار، معرفی ارقام جدید از برنامه‌های این مدیریت در توسعه میوه‌های سردسیری و خشک است.
 
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.