آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
سرخط خبرها

ارسال تذکر درج قیمت به ۸۵ مجتمع تجاری مشهد

  • کد خبر: ۱۷۰۴۱
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
ارسال تذکر درج قیمت به ۸۵ مجتمع تجاری مشهد
پرونده ۴۵۰ واحد صنفی بی‌قیمت راهی تعزیرات شد
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد در گفتگو با شهرآرا از تشکیل ۴۵۰ پرونده تخلف «درج نکردن قیمت» از ابتدای دی‌ماه خبر داد.
صحبت‌های امیر دلداری نشان می‌دهد درج نکردن قیمت به عنوان بستر دیگر تخلفات صنفی، همچنان در اولویت بازرسان اتاق اصناف قرار دارد. همین اهمیت باعث شد پویش یک‌ماهه «بی‌قیمت نخریم» که از مشهد و با مشارکت روزنامه شهرآرا آغاز شد، حالا به عنوان حرکتی ملی مطرح باشد.
او با اشاره به ارزش ۴۳۲ میلیون ریالی پرونده‌های یادشده تأکید کرد: سقف مجازات قانونی دیده‌شده در قانون نظام صنفی برای متخلفان لحاظ و پرونده‌های یادشده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
به گفته وی متخلفان کسانی بودند که بار‌ها از بازرسان تذکر‌های ارشادی گرفته بودند و با وجود این همچنان بر سرپیچی از اجرای قانون و ادامه تخلف خود اصرار داشتند.
دلداری، اقناع اصناف برای رعایت قانون را از رویکرد‌های واحد متبوع خود برشمرد و افزود: با همین هدف، طرح بازرسی را به ۲ مرحله تقسیم کردیم، یکی رویکرد پیشگیری و دیگری تشدید برخورد با متخلفان. در مرحله نخست که از ۲۱ دی شروع شده است و تا ابتدای اسفند ادامه دارد، به تمام مدیران مجتمع‌های تجاری مشهد نامه‌ای ارسال و از آن‌ها خواسته می‌شود درج قیمت را به عنوان یک تکلیف قانونی به واحد‌های خود گوشزد کنند. تا امروز نامه‌های یادشده به ۸۵ مجتمع که حدود ۸۰ درصد از مجتمع‌های تجاری شهر را تشکیل می‌دهند ارسال شده است. او با اشاره به پویش «بی‌قیمت نخریم» که دور دوم آن به زودی از سوی روزنامه شهرآرا آغاز می‌شود، ادامه داد: یکی دیگر از سیاست‌های پیشگیرانه ما، مجاب کردن مصرف‌کنندگان به همراهی با مجریان قانون با استفاده از ابزار رسانه است.
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد این را هم گفت که علاوه بر اقدامات یادشده، از ابتدای دی تاکنون، هر روز عصر تمام بازرسان اتاق اصناف مشهد به بازار‌ها و مراکز خرید شهر مراجعه می‌کنند و به صورت رو‌در‌رو به متصدیان واحد‌های صنفی، باید‌های قانونی نظیر درج قیمت و صدور صورت‌حساب را یادآور می‌شوند. کار با کسانی که سابقه تخلف نداشته باشند به صورت ارشادی پیش می‌رود. یعنی به واحد صنفی، مهلت داده و عملکرد آن‌ها چند روز بعد، دوباره بررسی می‌شود. فعالیت یادشده به دادن ۱۱۸۰ تذکر منجر شده است.
در مقابل، برای کسانی که سابقه تکرار تخلف دارند، بدون مهلت و اغماض، پرونده تشکیل و به تعزیرات ارجاع می‌شود. تشکیل ۴۵۰ پرونده تخلف درج نکردن قیمت، نتیجه این بخش از فعالیت بازرسان تا سه‌شنبه‌شب بوده است.

بررسی صلاحیت میوه‌فروشی‌ها
دلداری با اشاره به اتمام مرحله تذکر و آغاز مرحله تشدید برخورد با متخلفان از ابتدای اسفند امسال گفت: این مرحله تا ۲۰ فرودین سال آینده ادامه دارد. تا ۲۵ اسفند، تمرکز اصلی‌مان، نیاز‌های عیدانه مشهدی‌هاست. بر همین اساس واحد‌های صنفی فروش نان، میوه، گوشت، لباس، کیف و کفش، آرایشگاه‌ها، آجیل و شیرینی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهیم. تشدید نظارت بر اتحادیه‌های خدماتی مانند قالی‌شویی‌ها و خشک‌شویی‌ها را هم از همین حالا شروع کرده‌ایم.
به گفته وی ۲۶۸ گشت مشترک برای این دور از بازرسی‌ها پیش‌بینی شده است و کارشناسان اتحادیه‌ها نیز برای تخصصی‌تر شدن نظارت‌ها حاضر خواهند شد. در تخلفات کلان واحد‌های صنفی، حضور شعبه سیار تعزیرات حکومتی و تشکیل پرونده در محل پیش‌بینی شده است.
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد با اشاره به شکل‌گیری همکاری بین بسیج اصناف و این واحد، برای رصد بهتر بازار پس از افزایش نرخ بنزین، ادامه داد: از ابتدای دی، این همکاری‌ها در قالب همیار بازرس، شکل رسمی به خود گرفته و باعث افزایش دست‌کم ۱۸۰ نفر در ماه به تعداد بازرسان اتاق اصناف شده است.
آن‌طور که او می‌گوید از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۲۰ فروردین ۹۹، بیشتر تمرکز بازرسان بر محدوده حرم مطهر و افزایش تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار خواهد بود. به‌طوری‌که علاوه بر دایر بودن ۵ پایگاه در اطراف حرم، ۲ پایگاه در میدان استقلال و بولوار شهید صادقی پذیرای شکایات مردم خواهد بود.
دلداری با اشاره به آغاز فرایند ارزیابی میوه‌فروشی‌ها برای طرح میوه تنظیم بازار شب عید، گفت: در کنار ملاک‌هایی مثل مساحت واحد و موقعیت مکانی آن، امسال بر این نکته تأکید ویژه داریم که واحد صنفی متقاضی بی‌تخلف باشد. به بیان دیگر، واحدی که سابقه ارتکاب تخلف داشته باشد، برای همکاری در طرح تنظیم بازار، تأیید صلاحیت نمی‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->