صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسوول هماهنگی بازارچه های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: صادرات کالا از این استان به کشور چین در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هزار و ۹۲ درصد افزایش یافته و به ۲۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا حقیقی با اشاره به صادرات ۲۰۰ هزار دلاری خراسان رضوی در سه ماهه نخست سال گذشته به چین افزود: این افزایش مراودات تجاری با کشور چین در نتیجه رفت و آمد‌های هیات‌های اقتصادی چینی و ایرانی و در راس آن رئیس جمهور ایران به آن کشور بوده که منجر به نتایج مطلوب در حوزه اقتصادی استان‌ها از جمله خراسان رضوی شده است.

وی بیان کررد: چندی قبل یک هیات ۴۲ نفره از استان سین چیانگ چین به ریاست معاون حزب کمونیست آن منطقه به تهران آمدند و با حضور آنان یک رویداد تجاری مشترک بین فعالان اقتصادی ایران و چین برگزار شد که هیات اقتصادی از خراسان رضوی به تهران سفر کرد و در این رویداد شرکت نمود.



مسوول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: در این راستا سفیر چین در ایران نیز به مشهد سفر و با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد، استاندار هم طی یک ویدیو کنفرانس با سفیر ایران در چین پیرامون مسائل اقتصادی و توسعه روابط بین طرفین گفتگویی داشت، رایزن اقتصادی سفارت چین نیز در راس هیاتی برای بررسی آخرین وضعیت تجارت با مشهد به این شهر سفر کرد.

حقیقی بیان کرد: قرار است هیاتی از فعالان اقتصادی خراسان رضوی اعم از تولیدکننده، صادرکننده، واردکننده به ریاست استاندار اواخر شهریور ماه یا اوایل مهرماه امسال به چین سفری داشته باشند و در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک و مراودات صنعتی، معدنی، تجاری، گردشگری و برقراری خطوط پروازی مستقیم با طرف چینی مذاکراتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم سفر استاندار خراسان رضوی به چین همزمان با برگزاری یک رویداد اقتصادی در آن کشور باشد، اما هنوز این مساله قطعی نشده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.