صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، تیراندازی مرد مسلحی به سمت ماموران پلیس حاضر در صحنه یک تصادف در ایالت داکوتای شمالی سه کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در جدیدترین مورد از خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، مرد مسلحی به روی ماموران پلیس در شهر فارگو در ایالت داکوتای شمالی که به یک تصادف رسیدگی می‌کردند آتش گشوده که دست کم یک افسر را کشته و دو تن دیگر را زخمی کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این تیراندازی در خیابان پر رفت و آمدی در شهر فارگو به وقوع پیوست و فرد تیرانداز به دست یکی از ماموران کشته شد. مقام‌ها حدود ۹ ساعت بعد از وقوع این تیراندازی آن را علنی کردند. رئیس پلیس شهر فارگو روز شنبه اسامی افسران کشته شده و عامل این تیراندازی را منتشر کرد، اما گفت، انگیزه این فرد مسلح از این تیراندازی نامشخص است.

دیو زیبولسکی، رئیس پلیس شهر فارگو گفت، جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نمی‌کند و بازرسان فدرال و ایالتی در حال تحقیقات درباره آن هستند.   مقام‌های محلی گفتند که فرد مسلح ۳۷ سال سن داشته و نام او «محمد برکات» بوده است

بر اساس اعلام مقامات، حضور عوامل آتش نشانی و آمبولانس در نزدیکی محل این تیراندازی جلوی افزایش بیشتر کشته‌ها را گرفت.

آمریکا شاهد خونریزی‌های بی‌امان مرتبط با سلاح گرم در شش ماه اول سال جاری میلادی بوده و مرگبارترین رکورد شش ماهه را از دست کم سال ۲۰۰۶ ثبت کرده است.  

بر اساس آمار یک پایگاه داده، از اول ژانویه تا ۳۰ ژوئن (۱۱ دی تا نهم تیر)، این کشور ۲۸ مورد کشتار جمعی را شاهد بوده که در همه آن‌ها بجز یکی، کشتار با سلاح گرم انجام شده است. طبق آمار این پایگاه داده که «آسوشیتد پرس» و «یواس‌اِی تودی» در همکاری با دانشگاه «نورت‌ایسترن» آن را از سال ۲۰۰۶ حفظ کرده‌اند، در دوره شش ماهه مذکور شامل ۱۸۱ روز، ۲۸ مورد کشتار با ۱۴۰ کشته و زخمی ثبت شده است.

در بحبوحه تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه)، دست‌کم ۱۰ نفر در تیراندازی‌های کور در مناطق مختلف این کشور جان باختند و ۳۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خشو‌نت‌های مسلحانه تعطیلات چهارم ژوئیه (۱۵ تیر) به حدی بود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به واکنش واداشت.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.