صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایش‌های آیینی و تعزیه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در قالب برنامه «شور شیدایی» برگزار می‌شود.

«جواد روشندل» رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به شهرآرانیوز گفت: نمایش‌های آیینی و تعزیه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در قالب برنامه «شور شیدایی» و با محوریت ۴ شهرستان مشهد، سبزوار، نیشابور و کاشمر برگزار می‌شود و سایر شهرستان‌های همجوار نیز هماهنگی‌های خود را با شهرستان‌های محوری یاد شده صورت خواهند داد.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در اجرای این نمایش‌ها خاطرنشان کرد: «تجلیل محوری»، «پژوهش محوری» و «مستند محوری» شاخصه‌هایی است که باید مورد توجه گروه‌های نمایشی قرار بگیرد. به این معنی که در کنار برگزاری این نمایش ها، در کنار نقدیر و تشویق نوجوانان حاضر در عرصه نمایش‌های آیینی، از پیشکسوتان عرصه نمایش‌های آیینی که در قید حیات هستند و یا دار فانی را وداع گفته اند، تجلیل به عمل می‌آید.

روشندل افزود: از سوی دیگر، در عرصه پژوهش نیز موضوعاتی از قبیل آسیب‌های اشکال مختلف تعزیه و چگونگی نقش آفرینی تعزیه در شهرستان‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت که این پژوهش‌ها از سوی اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جمع بندی و برنامه ریزی درباره جزئیات برگزاری نمایش‌های آیینی و تعزیه نیز تا پایان هفته جاری صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.