صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همزمان با هفته بهزیستی و در بیست‌و‌ششمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور از نشان مناسب‌سازی اماکن عمومی دولتی و غیر‌دولتی رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا رضایی‌فر، رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، در بیست‌و‌ششمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور که در وزارت کشور برگزار شد، درباره این نشان گفت: نشان مناسب‌سازی در دو سطح و بر اساس چک‌لیست‌های استاندارد تهیه‌شده، به ساختمان‌ها و امکن عمومی دولتی و غیر‌دولتی واگذار می‌شود.

وی افزود: بر اساس ارزیابی کارشناسان از اماکن عمومی و ساختمان‌های دولتی و غیر‌دولتی، فضاهای ارزیابی‌شده که بیش از ۹۵ نمره از ۱۰۰ را کسب کنند، نشان طلا و به امتیاز بین ۸۵ تا ۹۵ نشان نقره تعلق خواهد گرفت.

رضایی‌فر در‌ خصوص اینکه چه ساختمان‌ها و فضاهایی ارزیابی خواهند شد، گفت: بر اساس فراخوان عمومی که منتشر خواهد شد، اماکنی که می‌خواهند در این ارزیابی شرکت کنند، درخواست‌های خود را به دبیرخانه‌های استانی ارسال می‌کنند و تیم ارزیاب در محل حاضر می‌شود و ارزیابی خواهد کرد و در نهایت تیمی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های مختلف و گروه‌های افراد دارای معلولیت، ارزیابی را تأیید خواهند کرد.

رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه به غیر از نشان، گواهی‌نامه مناسب‌سازی هم به این اماکن اعطا می‌شود، گفت: اعتبار این گواهی‌نامه و ارزیابی ۳ ساله است و بعد این زمان اماکن مدنظر مجدد ارزیابی خواهند شد.

در این جلسه که معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و‌ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز حضور داشتند، از نشان مناسب‌سازی رونمایی شد.

منبع: روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.