صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توافق انجام شده با اقلیم کردستان عراق درخصوص فعالیت شبانه‌روزی مرز تمرچین و حاج عمران برای تسهیل در اعزام زائران اربعین حسینی اظهار کرد: مرز تمرچین پیرانشهر و حاج عمران به صورت ۲۴ ساعته شده و زائران اربعین می‌توانند به راحتی در مرز تمرچین و حاج عمران تردد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز محمد صادق معتمدیان به هماهنگی با مقامات ارشد اقلیم کردستان عراق برای تسهیل تردد و تامین امنیت زائران عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: تدابیر حداکثری برای میزبانی از زائران اربعین حسینی و تسهیل خدمات رسانی شایسته در حوزه‌های اسکان، تغذیه، بهداشتی و درمانی، حمل و نقل و حضور فعال موکب‌های مردمی در مرز تمرچین اندیشیده شده است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تردد زائران استان‌های شمال غرب کشور و بویژه پنج استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و گیلان از مرز تمرچین در اربعین امسال خبر داد و افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده و اعلام آمادگی جهت میزبانی از زائران بیشتر، میزبان زائرانی از کشور‌های همسایه، چون ترکیه، آذربایجان و قفقاز نیز امسال در مرز تمرچین خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از میهمان نوازی مردم اقلیم کردستان عراق در میزبانی از زائران اربعین در سال گذشته نیز قدردانی کرد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده امسال تعدادی از موکب‌های مردمی پذیرایی از زائران اربعین از مرز حاج عمران تا اربیل و نهایتاً به سمت عتبات عالیات مستقر خواهند شد.

معتمدیان در ادامه تامین امنیت لازم جهت تردد زائران اربعین و برنامه ریزی لازم برای تامین امکانات بهداشتی و درمانی زائران حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در اقلیم کردستان عراق را جزو توافقات جلسه امروز بیان کرد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: سال گذشته مرز تمرچین در مقایسه با پایانه‌های مرزی سه استان هم مرز اقلیم کردستان عراق از نظر میزان تبادلات اقتصادی رتبه اول را کسب کرد و این نشان از توجه اقلیم کردستان عراق و توسعه مناسبات اقتصادی با آذربایجان‌غربی دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه و بررسی و شناسایی مسائل و مشکلات موجود در توسعه تجارت بین الملل در منطقه اظهار کرد: رفع موانع موجود موجب شده روند مناسبات همه جانبه با اقلیم کردستان عراق توسعه یابد.

معتمدیان به توافق برای بازگشایی مرز‌های جدید اشاره و اظهار کرد: با هدف توسعه مناسبات تجاری؛ مرز کلاشین در اشنویه و قاسم رش در میرآباد بعد از رفع مشکلات موجود و آماده سازی زیرساخت‌ها بازگشایی می‌شوند و تقویم بازگشایی این مرز‌ها اعلام خواهد شد.

وی همچنین با موفق ارزیابی کردن نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه گفت: به دستور وزیر محترم کشور این نشست در راستای افزایش همکاری‌ها به صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.