صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کفیل رئیس دولت افغانستان معتقد است که کشورهای جهان برای برقراری رابطه با این کشور راهی جز تعامل با «امارت اسلامی» ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای افغانستان، می‌گوید جهان جز تعامل با امارت اسلامی راه دیگری ندارد و امارت اسلامی نیز به دنبال تعامل مثبت با جهان است.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرای افغانستان، در سمینار دینی-علمی که وزارت تحصیلات عالی این کشور برگزار کرده بود، گفت: اکنون دنیا این حقیقت را درک کرده است که این افراد وارثان افغانستان هستند و نیاز به تعامل با آنان وجود دارد و دنیا مجبور به تعامل است، زیرا راه دیگری برای گفتگو با کسی از جانب افغانستان ندارد.

این مقام امارت اسلامی معامله بر سر اصول و ارزش‌های اسلامی را پذیرفتنی نمی‌داند و تأکید می‌کند که امارت اسلامی برای رشد علوم دینی و عصری در کشور نیز تلاش خواهد کرد.

محمد عبدالکبیر در این باره گفت: امارت اسلامی نه‌تنها مخالف هیچ‌یک از علوم عصری نیست، بلکه آن علومی را که با شریعت مخالفت ندارد حمایت‌ می‌کند، زیرا ما افغانستانی می‌خواهیم که در عرصه اقتصادی و سیاسی روی پای خود بایستد که برای آن مهندس و دکتر نیاز است.

بسیاری از تحلیلگران برآن‌اند که با روندی که طالبان در پیش گرفته است بعید است دولت‌های جهان دولت آن را به‌رسمیت بشناسند.

منبع: طلوع‌نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.