صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آماده‌باش ۲۰ پایگاه ثابت و سیار فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی برای ارائه خدمات اورژانسی به زائران و مجاوران در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

دکتر مهدی سلطا‌نی‌فر در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: با توجه به حضور پرشور مردم و هیئت‌های عزاداری در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی (پنجم و ششم مرداد ۱۴۰۲)، علاوه بر ۸ پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی، ۱۲ پایگاه سیار نیز در بارگاه ملکوتی رضوی فعال خواهد شد.
وی ادامه داد: در این ایام همچنین ۲۰ تیم واکنش سریع از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محدوده اماکن متبرکه رضوی مستقر خواهد شد.

دکتر سلطانی‌فر گفت: علاوه‌براین، تیم کامل درمانی شامل پزشک و پرستار خانم و آقا و کمک بهیار با تجهیزات کامل از قبیل الکتروشوک، نوار قلب، تِرالی و... در پایگاه‌های باب الرضا (ع)، جمهوری اسلامی، امام حسن مجتبی (ع) و اورژانس دارالشفای امام (ع) مستقر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایجاد فضای درمانی موقت با اسپیس در جنب پایگاه امام حسن مجتبی (ع) و روبروی پایگاه باب الرضا (ع)، از دیگر اقداماتی به شمار می‌رود که به منظور ارائه خدمات درمانی و کاهش حجم مراجعان غیراورژانس به این دو پایگاه فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در روز‌های تاسوعا و عاشورا انجام می‌شود

دکتر سلطانی‌فر در خصوص سایر تمهیدات پزشکی آستان قدس رضوی در روز‌های تاسوعا و عاشورا بیان کرد: در این راستا می‌توان به استقرار ۵ دستگاه موتورلانس از اورژانس شهری و همچنین ۱۵ دستگاه آمبولانس امدادی شامل ۹ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵، ۴ دستگاه آمبولانس مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی و ۲ دستگاه آمبولانس بیمارستان رضوی اشاره کرد که در داخل حریم و پارکینگ‌های زیرسطحی حرم مطهر مستقر می‌شوند.

وی گفت: بیماران اورژانسی در صورت نیاز به خدمات تکمیلی پزشکی در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) با استفاده از این آمبولانس‌ها به بیمارستان‌های سطح شهر مشهد اعزام می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی افزود: ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس ۱۱۵ شهری نیز در محل راسته بازار و چهارراه دانش مشهد برای موارد خاص و بحرانی در این ایام مستقر خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.