صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد گفت: یکی از مسائل مهم برای سازمان اقتصادی، احیای اداره جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. درآمد‌های پایدار برای شهر را باید گسترش دهیم؛ چراکه با توجه به طرح تفصیلی، امکان فروش تراکم وجود ندارد. اگر بستر اقتصادی برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود، توسعه فرهنگی را هم در پی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز خلیل موحدی محصل اظهار کرد: هدف‌گذاری‌های مختلفی از سوی شورای شهر برای این سازمان انجام شده که یکی از آن‌ها اصلاح و تعیین‌تکلیف قرارداد‌های گذشته است. گاه شاهد پرونده‌هایی هستیم که سبقه بیش از ۱۰ ساله دارد، ولی بلاتکلیف مانده و برای شهرداری هزینه‌ساز هم می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به سرمایه‌های خُرد، افزود: باید به دنبال جلب مشارکت‌های مردمی، به شکل گسترده‌تر باشیم. سرمایه‌گذاری با تکیه بر اشخاص معدود، بد نیست، ولی منفعت عمومی برای جامعه ندارد.

عضو شورای ششم شهر گفت: رویکرد سازمان اقتصادی باید به سمت مشارکت‌هایی برود که تعداد بیشتری سرمایه‌گذار را دربرگیرد تا فرصت‌های شهر و شهرداری در اختیار قشر میانه شهر و حتی ضعیف قرار گیرد. استحصال اراضی که می‌تواند برای شهرداری ارزش افزوده داشته باشد، دیگر محور مدنظر برای سازمان اقتصادی است. این اقدام نقش بسزایی در تأمین سرانه‌ها و خدمت به شهر نیز دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.