سرخط خبرها

۲۰۹ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در خراسان رضوی با ۱۲۶ هزار میلیارد تومان تعریف شده است

  • کد خبر: ۱۷۶۸۶۴
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
۲۰۹ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در خراسان رضوی با ۱۲۶ هزار میلیارد تومان تعریف شده است
معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از فعالیت ۲۰۹ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در استان خبر داد.

احمد دیناری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: این پروژه‌‎های سرمایه‌گذاری گردشگری در دست ساخت، تبدیل و توسعه است.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به به‌روزرسانی اخیر انجام‌شده حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها ۱۲۶ هزار میلیارد تومان است.

دیناری بیان کرد: این پروژه‌ها حین اجرای عملیات ساختمانی برای ۲۷ هزار و ۶۱۵ نفر ایجاد اشتغال موقت و در زمان بهره‌برداری برای ۹۲۰۵ نفر شغل جدید ایجاد می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ۶۶ درصد این پروژه‌ها در شهرستان مشهد قرار دارد و بقیه در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی پراکنده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری گردشگری در شهر مشهد انجام شده، افزود: ۱۱ پروژه هتل چهار و پنج ستاره با حجم سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان در مشهد قرار دارند که در زمان بهره‌برداری برای حدود ۳۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

دیناری اظهار کرد: این پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در افق ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر ۴۷ هتل چهار و پنج ستاره در استان در حال فعالیت است که ۴۵ هتل در مشهد، یک هتل پنج ستاره در شهرستان طرقبه‌شاندیز و یک هتل چهار ستاره در شهرستان نیشابور در حال فعالیت است. در مجموع ۴۰۰۰ نفر در این هتل‌ها شاغل هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->