صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پارکینگ‌های شهرستان و مرز بین المللی مهران با پیگیری؛ مدیریت و اقدامات جهادی مسئولان هم اکنون به عنوان مهمترین گذرگاه مرزی متحول شده و توسعه یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید مجید میراحمدی روز یکشنبه در اجتماع بزرگ یاران حسین با حضور موکب داران استان ایلام افزود: سال‌های اخیر و بویژه در دولت سیزدهم همه مرز‌ها و پایانه‌های مرزی کشور در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران تبدیل به کارگاه‌های بزرگ اجرای طرح‌های زیرساختی شده اند و به برکت اربعین مردم این استان‌ها هم از این زیرساخت‌ها بهره مند می‌شوند.

وی افزود: پارکینگ‌های شهرستان و مرز بین المللی مهران با پیگیری؛ مدیریت و اقدامات جهادی مسئولان هم اکنون به عنوان مهمترین گذرگاه مرزی متحول شده و توسعه یافته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: ساماندهی پارکینگ ها، زیرساخت‌های مواصلاتی، رفاهی، امکانات بهداشتی و خدماتی در طول مسیر زائران اربعین در استان ایلام فراهم شده است.

معاون وزیر کشور: پایانه‌های مرزی به کارگاه‌های عمرانی تبدیل شده اند

میراحمدی یادآور شد: اربعین حسینی یک حرکت عبادی؛ سیاسی و معنوی است و موکب داران باید در کنار ارائه خدمات به زائران، در حوزه تعالی فرهنگی و معنوی و معرفت افزایی آن‌ها در مورد اهمیت اربعین نیز تلاش کنند.

وی اضافه کرد: موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی وظیفه ارتقای فرهنگی زائران را نیز بر عهده دارند و متصدیان این اماکن در واقع سربازان فرهنگی مقام معظم رهبری هستند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه ستاد اربعین برای انجام وظایف خود ۲ بازو دارند که یکی بازو حکومتی و دیگری بخش مردمی است؛ اظهار داشت: دولتمردان کار و کرامت مردمی بودن و خدمت صادقانه به زائران اربعین را بالاترین افتخار خود می‌دانند.

میراحمدی گفت: افتخار می‌کنیم در طول ۲ سال گذشته دولت سیزدهم تحولات بزرگی را در حوزه‌های زیرساختی مرز‌های تعیین شده انجام داده است.

وی افزود: سال گذشته دشمن با یک جنگ ترکیبی گسترده به مصاف جمهوری اسلامی آمد؛ ولی بصیرت همین زائران اربعین حسینی و شهدای امنیت که خادمان زائران اربعین بودند، شکست مفتضحانه‌ای به آنان وارد کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه استان قهرمان ایلام در صحنه دفاع از ارزش‌های انقلاب همواره در صف اول بوده است؛ گفت: سرزمین مقدس ایلام علاوه بر اینکه به خون شهیدان دوران دفاع مقدس مطهر است؛ پذیرایی از بیش از ۵۰ درصد زوار اربعین حسینی را نیز بر عهده دارد.

میراحمدی گفت: استاندار ایلام اربعین سال گذشته بیش از ۲۳ شبانه روز در مرز مهران خدمتگزار زوار حسینی بود و ما شاهد مجاهدت‌ها و رشادت‌های جمع کثیری از مدیران که بیش از یک ماه در مرز مهران حضور داشتند؛ بودیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.