صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد از ادامه و گسترش رویداد «روایت شهر» در سال‌های آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجتالاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد، در مراسم افتتاحیه رویداد «روایت شهر» گفت: با آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد و در بررسیهای بهعملآمده نسبت به مشهد، متوجه کمبودهایی در مورد بانک اطلاعات نسبت به شهر شدیم و یکی از این کمبودها نیز روایتهایی درباره پیشینه و تاریخ شهر مشهد بود.

وی افزود: باتوجهبه ظرفیتی که در مؤسسه فرهنگی شهرآرا بهعنوان یک نشریه مکتوب وجود داشت، تلاش کردیم با تغییر اساسنامه این مؤسسه و تبدیل ساختار آن به یک سازمان فرهنگی و اجتماعی کوچک ظرفیتهایی را برای تولید روایت شهر در این مؤسسه ایجاد کنیم و در همین راستا از هنرمندان برای تولید روایتهای شهر دعوت کردیم.

حجتالاسلام منصوریان خاطرنشان کرد: مشهد سرزمینی پر از برکت و روایتهای متعدد است و افراد زیادی تاکنون برای آن تلاش کردهاند. مشهد تنها شهر دنیاست که نام آن هم مبتنی بر شهادت است و این فرهنگ نیز بارها در تاریخ مشهد تکرار شده است.

وی در ادامه گفت: باتوجهبه اینکه خردهروایتها درباره تاریخ و پیشینه مشهد در حال ازبینرفتن بود و کمکم افرادی که این روایتها را شکل میدادند نیز از میان ما میرفتند و هیچ فیلم و مستندی هم از برخی از آنها باقی نمیماند، این رویداد ایجاد شد تا روایتها و قصههای مشهد را در یک قالب هنری نگه دارد. ازهمینرو، این ایده اجرا شد و فراخوان ایدهها و هنرمندان نیز شکل گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: تصور نمیکردیم که به این میزان روایتهای خوب و زیرخاکی از تاریخ مشهد داشته باشیم و باتوجهبه این موضوع رویداد «روایت شهر» در سالهای آینده نیز، با کمک هنرمندان و تولیدات هنری، ادامه مییابد.

وی، با اشاره به اینکه در هرجا بنای توحید و اخلاق گذاشته میشود جریان قدرت و ثروت نیز در کنار آن ورود پیدا میکند، خاطرنشان کرد: هنر و هنرمند باید همواره این موضوع را یادآوری کنند که مشهد حرم است و مردم این شهر به امام رضا (ع) پناه آوردهاند. شما هنرمندان باید کمک کنید این تلاش جریان قدرت و ثروت در ایجاد انحراف در مشهد بیاثر شود

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.