صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: گندم تولیدی امسال این استان یکی از باکیفیت‌ترین انواع گندم تولیدی در کشور از نظر آفت‌زدگی است.

جواد اصغری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهارکرد: در سال زراعی جاری ۱۸۷هزارهکتار علیه آفت سن غلات در مزارع گندم استان مبارزه انجام شد که کمترین خسارت در این آفات متوجه مزارع استان شد.

وی ادامه داد: با توجه به خرید تضمینی بیش از ۳۷۴هزارتن گندم در مراکز خرید دولتی طی امسال با ۱۱دهم درصد سن‌زدگی، باکیفیت‌ترین گندم در سطح کشور در خراسان رضوی تولید و خریداری شد.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: گندم نقش مهمی در امنیت غذایی و اقتصادجهانی دارد به‌طوری‌که بیش از ۴۰درصد سرانه کالری و پروتئین کشور‌های در حال توسعه را تأمین می‌کند.

وی بیان کرد: عوامل خسارت‌زای زیادی تولید این محصول استراتژیک را به مخاطره می‌اندازند که در بین آن‌ها جدی‌ترین و خطرناک‌ترین آفت سن غلات است که درصورت طغیان تا ۱۰۰درصد محصول را از بین می‌برد.

اصغری اظهار کرد: سن غلات جزو آفات همگانی است به‌طوری‌که پیش‌آگاهی طغیان، پیش‌بینی ریزش آفت از کانون‌های زمستان‌گذران به مزارع، پایش مزارع و اطلاع‌رسانی به کشاورزان، نظارت بر عملیات اجرایی مبارزه و بررسی کارایی سموم در مزرعه برعهده بخش دولتی است.

او در پایان گفت: در کنار این وظایف، تأمین نهاده، سم و سم‌پاشی و عملیات اجرایی سم‌پاشی بر عهده خود کشاورزان است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد کبیر
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
از یک نفر پرسیدن وسط کُره زمین کجاست؟
گفت همینجا که من ایستادم!